Hoi,
Ik heb sinds april vorig jaar een vonnis maar ik snap er niks van en mijn advocaat geeft mij niet echt een uitleg hoe allesin elkaar zit. Ik heb eens een poging gedaan om langs de griffie te gaan van de jeugdrechtbank maar daar kreeg ik als antwoord dat dat hun taak niet is om mij dat vonnis uit te leggen.
Ik kan bijvoorbeeld niet aan de bijzondere kosten uit? Wat mag ik nu wel terug vragen en wat niet? Er is geen communicatie, hij komt nooit, dus voor een nieuwe bril overleg plegen kan ik niet, heb hem maar een bericht gestuurd dat ik naar de optieker ging op een bepaalde dag en uur en hij stuurt terug 'waarom moet ik daarbij zijn?' wat moet er in de brief staan waarin ik de helft vraag van deze kost?
Hij heeft in september geen alimentatie betaald, men zegt naar de politie maar wat moet ik daar gaan zeggen? Mijn ex staat achter? Ze zien me nu al elke week over de loper komen...
Ook heeft de politie mij opgebeld met de melding dat heel mijn dossier word doorgestuurd naar het parket en dat ik stukken die ze nog niet hadden moet aanvullen, dit heb ik gedaan. Ik ben vrijdag tot aan het parket gekomen, blijkt dat hun in totaal 1 klacht hebben ontvangen en geen enkele melding. Deze klacht is dan ook nog eens geklasseerd... Hier gaf men mij als punt om in april, als ons vonnis een jaar loopt, de opdracht te geven aan de politie, alles door te sturen naar het parket tot de kleinste sms bericht al is het maar een zin lang...
Ik heb ook een vonnis lopen met de grootouders, ze kunnen mijn kindje komen halen elke 1st zaterdag, 2de en 4de woensdag van de maand, hoe zit dit met mijn jaarlijkse vakantie? Kan ik dan ergens vragen om een woensdag op te schuiven? Het is niet makkelijk om een reis te boeken van woensdag twee weken tot die woensdag als ik maar 2 weken heb en die begint op een zaterdag, dan ben ik eigenlijk al 4a5 dagen kwijt?
Ik weet het is veel maar ik heb nu al zoveel uitgegeven aan mijn huidige en vorige advocaat en weet nog steeds niets dat ik nu zelf achter alles aan wil en in orde wil maken of is dit onbegonnen werk?
Thx