één kind co-ouderschap, tweede kind niet!

tuxy
Topic Starter

één kind co-ouderschap, tweede kind niet!

#1 , 18 jan 2014 18:01

Hallo,

Heb twee kinderen, 15 en 17 jaar, waarvan de verblijfsregeling week-week is (vonnis = co-ouderschap).
Sinds kort heeft de oudste beslist (al dan niet tijdelijk) om bij de ex-partner te gaan wonen (ttz meer vrijheid bij ex-parnter; laat opblijven e.d.).
Uiteraard wil ik dit niet aanvaarden daar dit, gezien de omstandigheden, een puberale beslissing is.
Helaas profiteert de ex-partner hiervan, en begint deze al vanaf dag één buitensporige financiële eisen te stellen en zelfs te dreigen met een rechtszaak.
Al verschillende pogingen ondernomen op een beleefde manier om dit ZEKER zonder rechtbanken te regelen in het belang vd kinderen, maar ex geeft geen duimbreed toe.

Liefst zou ik willen dat het kind inziet dat dit geen juiste beslissing is, maar momenteel sta ik machteloos.
Ik krijg zelfs de kans niet om met hem te praten. (Het kind wil naar mij komen wanneer hijzelf wil!)

Ex voelt zich sterk, daar het kind momenteel haar kant kiest, maar wat binnen 3 of 6 maand?

Zijn hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt?
Hoe dit op te lossen?
In slechtste geval, is zoiets (fiscaal) mogelijk ene kind week-week regeling en ander kind (tijdelijk) bij ex?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding