Mijn ex komt zijn kinderen niet meer halen.

Petra72
Topic Starter

Mijn ex komt zijn kinderen niet meer halen.

#1 , 25 jun 2007 16:46

Op het moment van de scheiding hadden wij geopteerd voor co-ouderschap, maar naar verloop van tijd zijn wij overgegaan naar volledige hoederecht aan mij met bezoekrecht voor mijn ex, om de 14 dagen een weekend van vrijdag avond 20uur tot zondag avond 19uur. en elk de helft van de vakantie. Hij zou de kinderen komen halen en terug brengen.
Sinds ongeveer 3 maanden doet hij dit niet meer. Ook de allimentatie die we toen onderling overeengekomen waren betaald hij nooit optijd of slaat soms 3 a 4 maanden over.
Deze regeling is nooit vastgelegd bij notaris, advocaat of jeugdrechter. Ik heb enkele jaren geleden dit willen doen via de jeugdrechter, maar mijn ex heeft nooit mijn brief willen ondertekenen. Hij had een advocaat ingehuurd en heb dit dan geprobeerd samen met zijn advocaat om tot een overeenkomst te komen. ik had de papieren getekend mij hij heeft dit nooit willen doen.
wat zou ik nog kunnen doen om dit allemaal op papier te krijgen.
Petra

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 27 jun 2007 09:52

?Art.387bis.In alle gevallen...kan de jeugdrechtbank in het belang van het kind, op verzoek van beide ouders of van ??n van hen...alle beschikkingen met betrekking tot het ouderlijk gezag opleggen of WIJZIGEN...De zaak blijft ingeschreven op de rol van de jeugdrechtbank tot de kinderen op wie het geschil betrekking heeft, ontvoogd zijn of de leeftijd van wettelijke meerderjarigheid hebben bereikt. In geval van nieuwe elementen, kan de zaak opnieuw voor de rechtbank worden gebracht bij conclusie of bij een schriftelijk verzoek dat wordt neergelegd bij of gericht is aan de griffie...?(Gerechtelijk Wetboek).

Die procedure wordt ingeleid bij verzoekschrift op tegenspraak overeenkomstig art.1034ter van het Gerechtelijk Wetboek.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Borniet

#3 , 03 jul 2007 08:25

Je kan dit laten veranderen door een procedure op te starten bij de jeugdrechtbank. In principe is geen enkele overeenkomst die de bezoeksregeling van de kinderen wijzigt rechtsgeldig, als die niet door de jeugdrechtbank uitgesproken is.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”