Bewijs betaling uitzonderlijke kosten

Naiyomi
Topic Starter

Bewijs betaling uitzonderlijke kosten

#1 , 06 jun 2013 13:34

Weet er iemand of mijn vriend een betalingsbewijs kan eisen, voor hij zijn deel uitzonderlijke kosten aan zijn ex terug betaald ?
De situatie zit zo. Mijn vriend betaald mooi op tijd zijn deel van de kosten aan zijn ex maar gisteren ontvingen we een reminder van school voor bijna 1000€. Blijkbaar betaald ze de schoolfacturen niet, maar vraagt ze wel het geld aan mijn vriend.
Wat kunnen we doen om ons in te dekken, want ik vermeen te weten dat mijn vriend altijd verantwoordelijk zal blijven voor die onbetaalde facturen vermits het ook zijn dochter is, ook al is ze niet bij ons gedomicilieerd. Anders hadden we ook de reminder niet gekregen.
Bedankt voor de reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Robby82

#2 , 06 jun 2013 13:37

betalen via de bank met in de mededeling voor wat het geld gestort word
zo heb je achteraf altijd een betalingsbewijs zonder dat je erachter moet vragen..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2013 13:48

Deze kosten dienen in overleg EN bij voorlegging van de facturen te gebeuren.
Dus aan ex per AS (en gewone brief) kopie's vragen van alle bijzondere kosten die tot hiertoe betaald werden.
tevens dat vanaf NU een betaling zal geschieden bij ontvangst van deze bewijsstukken.
De kopie's zijn echter niet de basis om te betalen ... per x tijd een afrekening waar de originele facturen worden voorgelegd.

Reclame

Simbad

#4 , 06 jun 2013 19:45

Als deze facturen ouder zijn dan vijf jaar zijn ze verjaart...Bovendien is de vraag of schoolkosten uitzonderlijke kosten zijn. Er bestaat een schoolplicht tot 18 jaar....
11 jaar vechtscheiding en het einde is nog niet in zicht
Meer dan 110 advocaten gecontacteerd
6 rechters hebben een uitspraak gedaan. 5 vonden het niet eens de moeite mijn argumenten te argumenteren
Conclusie ? Lees mijn posts

cocohilde

#5 , 06 jun 2013 19:58

In het arrest over bijzondere kosten legde rechter het volgende op: om de 3 maanden moet de kostenstaat worden opgemaakt door beide partijen . Deze kostenstaat vergezeld van de nodige bewijsstukken moet aangetekend worden opgestuurd aan elkaar voor 15de van de volgende maand. Zo niet kunnen deze kosten niet worden gerecupereerd en komen ze te vervallen. Mijn ervaring leerde dat je uitsluitend rekeninguittreksel met valutadatum kan vertrouwen. Mijn ex zette alle overschrijvingen in pdf-files en bewerkte deze, zodat ik hoge rekeningen moest betalen. De school is verplicht de facturen te sturen naar domicilie-adres van het kind. De school kan niet van u de centen eisen.

Terug naar “Echtscheiding”