nummerplaat auto

patje1967
Topic Starter

nummerplaat auto

#1 , 25 apr 2013 11:34

we zitten nog in de begin fase van EOT maar nu is mijn vraag we zijn onderling overeen gekomen dat mijn ex vrouw de auto krijgt , maar nu rijdt ze al geruime tijd ( vanaf februari ) rond met de auto maar de nummerplaat spreekt op mijn naam maar de verzekering staat op haar naam , en ze sluiert dit alsmaar uit om die nummerplaat te veranderen op haar naam , stel dat ze dodelijk ongeval mee maakt dan ben wel ik de pineut denk ik dat voor alles zal opdraaien of heb ik het mis ? , nu weet niet wat ik zou doen ik weet waar dat ze haar wagen plaatst zou ik durven die nummer plaat er af gaan schroeven , de vraag is wel doe ik daar iets verkeerd mee ? de wagen staat toch nog op mijn naam .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moonlady

#2 , 25 apr 2013 12:24

gewoon naar verzekeringsagent gaan met bewijs dat jullie gehuwd zijn en dan wordt de wagen van uw naam overgezet op haar naam en dan kan zij de nummerplaat behouden. indien u de nummerplaat zelf wil behouden vraag die dan gewoon aan haar hé.

pebbles

#3 , 25 apr 2013 12:30

Inderdaad,hier ook hetzelfde,auto en verzekering stonden op naam ex,met een bewijs we getrouwd waren naar de verzekering geweest,en die hebben alles naar mijn naam overgezet.Ik weet niet of het mogelijk zal zijn om de nummerplaat te behouden,ik had nog een "oude" nummerplaat,en heb die moeten ingeven en kreeg,mits te betalen natuurlijk :lol: ,een nieuwe nummerplaat.

Groetjes,

Reclame

patje1967
Topic Starter

#4 , 25 apr 2013 13:02

ja heb ik al gedaan vriendelijk gevraagd om alle moeilijkheden te vermijden om tot geen vechtscheiding te komen maar ze sluiert dit alsmaar uit , en de nummerplaat die ik nog heb is nog een oude nummerplaat , zou ik dan zelf persoonlijk naar de verzekering mogen stappen en zeggen dat de nummerplaat op haar naam moet komen te staan ?? alvast dank voor de tips

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 apr 2013 13:34

U kan de nummerplaat van het voertuig halen en binnensturen.
Want ook de wegenbelasting staat dan op uw naam vermoed ik.
Een 'oude' nummerplaat wordt nu zo wie zo gewisseld

Oude Belg

#6 , 25 apr 2013 14:56

U kan de nummerplaat van het voertuig halen en binnensturen.
Want ook de wegenbelasting staat dan op uw naam vermoed ik.
Een 'oude' nummerplaat wordt nu zo wie zo gewisseld
Ook als het voertuig op de openbare weg staat? Kan een zeer dure grap worden. Wie draait dan op voor de boetes, het takelen, het stallen,.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

patje1967
Topic Starter

#7 , 25 apr 2013 17:14

ja ewel daar ben ik zo een beetje bang voor , een ongeval , boetse ,takelen , enz .... maar zou ik ze er zo maar afdraaien omdat ze dit alsmaar uitsluiert voor zelf te doen , en eerlijk gezegd wil ik wel geen boetes of dergelijke betalen dat door haar gemaakt zijn .

Franciscus

#8 , 25 apr 2013 19:27

Als het uw auto niet is maar alleen de nummerplaat die op u w naam staat kan u gezien titularis de nummerplaat terugsturen of gaan afgeven via verzekering.
Nummerplaat wordt dan geschrapt.
Bespreek desnoods met uw advocaat/verzekering hoe het best aan te pakken.
Ook voor vluchtmisdrijf enz zal de politie bij heterdaad om 3 u aan uw deur staan.

filip1968

#9 , 26 apr 2013 19:09

Ga naar uw verzekeraar en vraag hiervoor een document.Daarop schrijf jij "overdracht tussen echtgenoten" de nummer van identiteitskaart en uw handtekening(van de eigenaar).Niet zoals mijn ex het deed en dit papier zelf tekende en zich dan van de domme hield.Dan wordt de nummerplaat zonder verdere kosten op haar naam gezet.Let wel op want,indien je getrouwd bent met contract "scheiding van goederen" en de EOT gaat niet door, dan heb je haar wel een wagen cadeau gedaan.

patje1967
Topic Starter

#10 , 26 apr 2013 20:47

dank voor jullie bruikbare tips , maar moet morgen bij de politie zijn en ga het daar ook eens vragen wat hun gedacht hierover is , hou jullie op de hoogte .

Franciscus

#11 , 26 apr 2013 21:55

Heb over wat tekst gelezen ... jullie zijn nog niet gescheiden.
Wie heeft de wagen betaald en op wiens naam staat de factuur?
Welke documenten zijn al getekend voor de EOT.
Is er dus een eigendomsoverdracht gebeurd van de wagen.

Zolang dat niet is gebeurd is het zo wie zo (uw of jullie auto) gezien er nog geen scheiding is EN wij geen weet hebben van huwelijkscontract.

Pas daarna kan wat ik vroeger geschreven heb in aanmerking genomen worden.
De overdracht van de wagen zal eveneens inhouden dan de nummerplaat MOET ingeleverd worden ...; dat moet dus ook in de overeenkomst staan met een dwangsom indien nplt niet wordt overgemaakt.

patje1967
Topic Starter

#12 , 26 apr 2013 22:26

de wagen is betaald door een lening aangegaan door beiden , staat wel op mijn naam de factuur en zowel de nummerplaat , en er is nog geen eigendomsoverdracht gebeurd van de wagen en zijn getrouwd met een gewoon huwelijkscontract dus geen scheiding van goederen

patje1967
Topic Starter

#13 , 27 apr 2013 17:29

heb bij de politie geweest en heb het erover gehad , en zeiden me de nummerplaat spreken op jou naam dus heb ik het recht om mijn nummerplaat in mijn bezit te hebben en op te sturen voor schrapping , dus heb ik haar vriendelijk gevraagd voor mijn nummerplaat te hebben en ze ging er voor kijken ( weeral ) we zullen zien . alvast dank voor de bruikbare tips

Terug naar “Echtscheiding”