kinderen

patje8
Topic Starter

kinderen

#1 , 25 feb 2013 07:44

Mijn man wil scheiden, hij heeft iemand leren kennen in Denemarken en wil met haar verder.
Onze 2 kinderen (6 jaar en 6 maanden) blijven bij mij. Hij wil bezoekrecht in de vakanties.
Ik heb niet graag dat hij ze komt halen en een lange autoreis naar het buitenland. Is het mogelijk dat hij enkel zijn kinderen kan zien als hij naar België komt?
Kan hij de kinderen zomaar meenemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 25 feb 2013 13:42

Na echtscheiding bekomt u beiden het co-ouderschap.
U beslist dan samen over de verblijfsregeling van de kinderen.
Komt u daar samen niet uit, dan laat u de rechtbank oordelen, over een tijdelijke regeling gedurende de periode van de echtscheiding.
De rechtbank kan rekening houden met de bezwaren die u maakt tegen een gelijkmatige verblijfsregeling.
Eens de echtscheiding is uitgesproken, kan u beiden aan de jeugdrechtbank verzoeken
om deze tijdelijke regeling in een vonnis te zetten al dan niet opnieuw te beoordelen.

Voor de kinderen is het alvast het beste om dit alles voorrang te geven op de rest van de procedures, zodat
zij niet de dupe worden van de verdere miserie
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”