even kort uitleggen
januari 2011 omgangsregeling en alimentatie word vastgesteld door jeugdrechtbank
voor de uitspraak werden onderlinge afspraken nauwelijks om maar niet niet te moeten zeggen nageleefd.
alhoewel deze besproken waren en door beide partijen en hun advocaten op papier gezet waren en ondertekent .
wat uiteindelijk niks waard is maar bon tot daar.
na uitspraak 2011 liep het even zoals het hoorde en af en toe anders door gezamenlijk overleg en beiden akkoord zijn te gaan.
met de zomer vakantie begon de regeling weer te slabaken en zouden ,volgens mijn ex en nieuwe vriendin ,de kinderen niet meer willen komen en dat hij dus doet wat zijn kinderen willen.
na verloop van tijd en vele malen naar de politie geweest te zijn is de regeling met regelmaat terug gevolgd geweest .
ik had regelmatig contact als het al niet dagelijks was , met mijn kinderen via sms naar mijn oudste dochter en zij naar mij of mijn vriend , soms belden ze eens of ik hun , steeds s' morgens op weg naar school.
op woensdag waren er kinderen bij mij die ik op donderdagochtend thuis moesten afzetten om 7.30u .
ik wachtte steeds even om dan ook een kusje en een knuffel te geven aan de andere kinderen en ik nog tijd genoeg over had voor ik ging werken hen op school even af te zetten.
dat is bijna een jaar zonder problemen verlopen.
totdat de stiefmama dat te weten gekomen is .(we hebben het nooit verborgen maar ook nooit gezegd)
ik stond eens te wachten en zag de kinderen hun wegsteken achter auto's ik wou er naar toe gaan maar ze liepen weg.
ben verder gereden en hun dan tegemoed gegaan ze zijden tegen mij , nee niet doen mama het mag niet van x anders krijgen we problemen en worden we gestraft.
een 15 tal minuten later kreeg ik een sms van haar en dus NIET van mijn ex man met de woorden : dit is de laatste keer dat jij je kinderen hebt achtervolgd , dat meen ik. jij moet ze om 7.30 afzetten en wat er daarna met hun gebeurt is mijn verantwoordelijkheid niet de uwe .
je hebt het recht niet om dan nog uw kinderen te zien.
ik laat het erbij om verdere discussies te vermijden met veel pijn in men hart maar voor het welzijn van mijn kinderen , wil niet dat ze door mij in de problemen geraken.
vele hatende sms'en en mails van haren t' wege later begon juni,die maand met nog meer verwijten en leugens tegenover mij dan anders .
ik wilde met mijn ex afspreken om over de kinderen te praten en hun school (hebben beiden het ouderlijk gezag )hij weigerde.
heb 2x geprobeerd
heb via school geprobeerd hij weigerde
heb hem opgeroepen via het vredegerecht hij was niet aanwezig
ga ik de kinderen ophalen zij doet de deur open
zet ik ze af zij doet de deur open
bel ik mijn ex op vaste telefoon zij neemt op
bel ik op gsm van mijn ex of van mijn dochter zij neemt op
geen enkele kans heb ik nog om dingen te bespreken met mijn ex over de kinderen .
vanaf eind juni hoor ik mijn kinderen niet meer via gsm.
sinds 1 juli veegt hij de regeling totaal aan zijn broek .
op woensdag kreeg ik geen kinderen meer mee .
ik heb er elke woensdag gestaan.
op vrijdag zag ik steeds mijn 2de dochter en héél af en toe ook mijn jongste dochter eens .
1 zondag in de maand zag ik wel al mijn kinderen zoals staat beschreven in het vonnis.
dit is maanden zo doorgegaan.
elke keer als het vonnis niet werd nageleefd ben ik bij de politie geweest en is er pv opgemaakt.
ik kreeg na de zitdag bij de vrederechter een brief van zijn advocaat dat hij een maand uitstel had gevraagd aan de vrederechter maar hij erover twijfelde of dit wel via het vredegerecht moest worden geregeld.
1 maand later en nog geen kids ik naar mijn advocate.
we sturen brief naar zijn advocaat: als hij niet het vonnis naleeft we de wettelijke maatregelen zullen ondernemen.
geen antwoord van zijn advocaat.
ja dan maar naar de jeugdrechtbank om in kort geding een dwangsom op te leggen als het vonnis niet word nageleefd
uitspraak een dwangsom bij het niet naleven van het vonnis en een regel dat haar gedrag totaal onaanvaardbaar is .
en er een sociaal onderzoek moet gebeuren.
met het oog de kinderen hun wensen (niet dat deze dan zullen uitgevoerd worden)en hoe ze zich waar en bij wie voelen en naar mijn draagkracht en thuissituatie.(blijkbaar zouden de kinderen het niet kunnen vinden met mijn partner.)
nu moet je dus eerst dat vonnis laten betekenen eer er van maatregelen sprake is .
ik wou alleen bekomen dat ik mijn kinderen kon zien.
nu heeft hij de kinderen achtergehouden NA de uitspraak van de jeugdrechter tot het vonnis betekent was .
toen kon alles weer lopen zoals het moest.
ik overblij dat ik mijn kinderen terug zag en zij mij.
nu hoor ik dat de kinderen moeten zeggen tegen de sociaal assistente dat ze niet graag bij mij komen , het niet leuk is bij mama en ze mijn partner liever niet zien .
elke dag word hen dit opgedragen alsook dat ze elke dag moeten aanhoren dat ik een slechte moeder , er nooit ben voor hen ,geen aandacht heb voor de kinderen, mij in niks interesseer i.v.m. hun hobby's (even ter zake ik zit in het oudercomité ga naar elk optreden van de kinderen ,ik ben zelfs al naar het voetbal geweest van mijn zoon maar zij me niet konden zien, omdat als ik daar kom hij me er buiten slaat en schopt , hij geeft een agressief kantje dus riskeer ik me het niet openlijk, ga naar oudercontacten opendeurdagen en noem maar op) dat ik een leugenaar ben en noem maar op .
dit ondergaan mijn kinderen en nog vele andere dingen sinds dat mijn ex zijn nieuwe vriendin er is maar nog meer sinds juni 2012 .
het heeft welgeteld 7 maanden geduurd eer ik mijn kinderen kon zien zoals het hoorde.
zelfs na 7 maanden aangifte bij de politie krijg ik nog steeds te horen dat het daar geseponeerd word .
eind mei komt het terug voor en moet het sociaal onderzoek afgerond zijn.
ps ik weet dit niet van de kinderen maar van een personen in hun nabije zijn die er héél regelmatig over de vloer komen .
ik vraag me nu af
wat mijn ex en zijn vriendin doet of ik daar iets kan aan doen:
ze zeggen wat de kinderen moeten zeggen tegen de sociaal assistente
de kinderen hebben naar het bureau van jeugdrechten en hulp moeten gaan om een brief naar de rechter te schrijven
de kinderen worden al maanden bestookt met leugens over mij
zij verteld overal dat zij de mama is van mijn kinderen
ze vertellen overal dat ik geen moederrechten heb
op geregelde basis worden de kinderen uitgescholden
kleine voorbeeldjes: "ja kijk maar eens goed in de spiegel daar staat de tweede heks"tegen kinderen onder de 12 jaar en te weten dat ze mij"de heks "noemen
als de kinderen sympathie tonen voor mij is het "van ze is het niet waard"
als er ruzie ,discussie is zeggen ze van "pak uw valies en vertrek naar uw moeder"wat ze dan ook moeten doen en als de valies gepakt is ze naar het kind gaan en zeggen "leg alles maar terug we geven je nog één kans"
iets gemaakt voor mama zonder het te zeggen en ze komen het te weten (ik sta ondertussen te wachten op hun )" vertrekt maar bij u ma ik zie u toch niet graag meer "komt dan uit vaders mond.
ik zou hier nog duizend en één dingen kunnen neerpennen van hoe de kinderen worden gemanipuleerd .
meer en meer krijg ik het gevoel dat alles me ontglipt krijg ik het gevoel dat ze door hun liegen hun gelijk gaan halen en ik mijn kids sporadisch nog eens zal zien daardoor.
voor er misverstanden of roddels ontstaan : ik heb mijn moederrechten nog we hebben gezamenlijke ouderrechten.
het is om medische redenen dat de kinderen niet bij mij kunnen wonen.
omdat heel dit gedoe nu al van juni 2012 bezig is vraag ik mij geregeld af waar is het recht ,ook met vonnis sta je nergens.
geen geld voor advocaat ,geen geld betekenissen van uitspraken van de rechters ,geen geld voor de deurwaarder die het vonnis na betekenis moet uitvoeren ?? heel simpel dan geen kinderen....
maar betaal eens geen alimentatie........de staat schiet wel voor ...kinderen daar recht op .
maar blijkbaar geen recht om hun andere ouder te zien na een scheiding.