2 jaar geleden huis gekocht en nu gescheiden... schit happens...
maar nu!
Paar maand geleden scheidings papieren geregeld bij notaris en binnenkort naar de rechtbank om te gaan zeggen dat ik nog wil scheiden.
dus ik ben nu "feitelijk gescheiden" en dus mijn domicille staat nog op het huis waar zij met haar kindjes woont. Als ik het goed begrepen heb is dit geen probleem.
Maar vanaf we wettelijk gescheiden moet mijn domicille daar weg (ik woon daar ook nu niet meer, eerder een principe kwestie dat mijn domicille daar nog staat lees verder...).
We betalen nog elk de helft van het huis + kosten huis (verzekering enz) met een max termijn van 5 jaar etc...(huis is in onverdeeldheid).
nu heb ik een vraag.
Stel ik ga binnen x aantal maand met iemand samen wonen die al een huis heeft en ik zet mijn domicille daar ook.
De dag dat mijn ex zegt nah ik betaal voor dit huis niks meer wat gebeurd er dan?
huis in openbare verkoop?
of ze komen het geld bij mij zoeken en ze zien dat ik gedomicileerd ben bij iemand met een huis en ze slagen dat huis aan?
indien dat laatste hoe kan ik mijn partner beschermen dat er niets van mijn financiele problemen haar kunnen raken zonder te trouwen

Groeten