almentatie

kristatje
Topic Starter

almentatie

#1 , 21 okt 2012 21:06

ik betaal onderhoudsgeld voor kinderen 19j en 20j oud ze gingen nog zeker naar school tot 30juni 2012,ze gingen verder studeren bewijs heb ik niet ook niet af ze werken of ingeschreven zijn bij de vdab ,inlichtinbgen bij de ex moet ik niet vragen ,grrag zou ik weten of er iemand me kan zeggen hoe ik informatie kan vinden of mij kinderen nog naar school gaan of werken ,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2012 21:22

Wat staat in het vonnis over te leveren bewijs?
U hebt zo wie zo toezicht gezien co-ouderschap.
U kan toch aan hun laatste school vragen of ze daar nog ingeschreven zijn?

kristatje
Topic Starter

#3 , 21 okt 2012 21:30

nee ze waren afgestudeert in die school ,maar ze gingen verder studeren ,er is geen co ouderschap ,en er is sta niets in over leveren bewijs in me vonnis ,

Reclame

kellytchepn

#4 , 22 okt 2012 09:21

je advocaat inlichten,,stoppen met betalen mijn vriend heeft hetzelfde tegengekomen.
ze moeten ten minste kunnen aantonen dat ze verder studeren.
ik zou gewoon melden dat je stopt met betalen zolang er geen bewijzen zijn dat ze verderstuderen
indien ze dat wel doen zal je ex wel over de brug komen met bewijzen

duma

#5 , 22 okt 2012 11:17

Er is ALTIJD co-ouderschap. Dat wil niet meer en niet minder zeggen dan dat beide ouders samen over de belangrijke dingen in het leven van hun kinderen dienen te overleggen en belissen: Schoolkeuze, hobby's, medische ingrepen, ... Uw ex moet u dus op z'n minst verplicht op de hoogte houden van alles. Uw ex kan niet op haar eentje belissingen maken, laat staan u dan nog eens te weigeren deze informatie te geven.

U bedoelt waarschijnlijk dat er geen verblijfsco-ouderschap of bi-locatie is.

Stuur uw ex een aangetekend schrijven met daarin de vraag of uw kinderen nog studeren en aoja, u het bewijs hiervan over te maken. Meld haar dat indien uw kinderen niet meer studeren of u hiervan geen bewijs krijgt volgens de wet uw verplichting om alimentatie te betalen, ophoudt.

Laat dit best ook aan uw advocaat weten.

Turaki

#6 , 22 okt 2012 14:03

Geef hen in dit schrijven ook een termijn, bv 2 weken, om u dit bewijs voor te leggen.

Kopie ook met de gewone post versturen (en vermelden in AS), zodat bij niet-afhaling ze niet kan ontkennen de inhoud te kennen.

1970

#7 , 26 okt 2012 11:11

Ik betaal almentatie en zij geeft de kinderbijslag van twee kinderen van 12 jaar en 16 jaar. Ik verdien 1400 euro in de maand en ik moet bijna alle rekeningen betalen + zij geeft de kinderen ten laste. Ik moest de volle pot betalen voor de boeken, zij krijgt toch een premie voor de boeken en studietoelage.
Wat moet ik doen ? herziening want ik heb het moeilijk met de betalingen.
wij hebben geen overleg tis via de kinderen

eylis

#8 , 26 okt 2012 12:01

beste 1970, als je zelf een vraag hebt: open een nieuwe post.
Het is niet netjes een bestaande post te kapen met jouw vraag. En het is heel verwarrend.

Terug naar “Echtscheiding”