#1 , 07 okt 2012 17:21
de situatie is als volgt:
- zoon is erkend door de vader
- er is een oud vonnis, van de jrb, dat niet betekend is, waarin staat dat de vader 100 euro per maand dient te betalen en de helft van de facturen van de bijzondere kosten met co-ouderschap.
hij heeft dit nog geen jaar vol gehouden, dus dat is meer dan 10 jaar geleden reeds gestopt, die betalingen.
- omwille van de lieve vrede, zijn vriendin kwam hier regelmatig schelden voor de deur, en ik diende dan de politie in te schakelen om dit te laten ophouden; de zoon heeft nog steeds nachtmerries van die vrouw, heb ik niets geëist, ik was al heel blij dat we dat niet meer moesten meemaken
- zoon heeft een aangeboren problematiek (DCD); heeft aangepaste hulpmiddelen, kiné, GON begeleiding
- zoon koos dit jaar voor een andere school omwille van de problematiek, op aanraden en op advies van het CLB en psychiatrisch team
- in het begin, toen hij niet kwam opdagen als het zijn weekend was, heb ik telkens pv laten opmaken. Na een aantal maanden ben ik daarmee gestopt. Telkens dat kind mee naar het politiebureau, redelijk traumatiserend vond ik dat. Kan hij nu nog afkomen met : "het kind mocht niet mee? Ik mocht het kind niet zien?"
De vader heeft niets meer van zich laten horen, hij is blijkbaar een jaar of 5 à 6 geleden zelfs verhuisd. Hoe kon ik hem dan in de opvoeding betrekken? Kan hij nu als reden voor niet betaling van de kosten aanhalen dat hij niet heeft mogen participeren? (ook al is dit nogal moeilijk uit te voeren als ik geen contactgegevens van hem heb).
Ik ben nu vast besloten naar de rechtbank te gaan om alle mogelijke achterstal op te eisen, al duurt het een jaar of langer.Ik wacht al 10 jaar, dus dat maakt nu niet meer uit.
Iemand ervaring hiermee?