Gerechtsdeurwaarder- alimentatie

bup
Topic Starter

Gerechtsdeurwaarder- alimentatie

#1 , 22 mar 2007 21:06

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Mijn ex vrouw stapt naar haar advocaat met de melding dat ik voor de maanden jan, feb, maart, geen alimentatie heb betaald. Deze advocaat stelt een gerechtsdeurwaarder aan , en met het vonis ,krijg ik 24 uur de tijd om dit bedrag, samen met de kosten te betalen.
Nu, ik heb dit wel betaald, met een doorlopende opdracht, en dit reeds vanaf 2002.
Ik meld dit aan de gerechtsdeurwaarder, samen met mijn bankrek uittreksels.
Nu 1 week later terug de gerechtsdeurwaarder, met de melding dat mijn ex dit bedrag wil hebben, en terug kosten.
Wat kan ik hier tegen beginnen. Voor mij is dit oplichting.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 22 mar 2007 22:42

Ik meld dit aan de gerechtsdeurwaarder, samen met mijn bankrek uittreksels.
Nu 1 week later terug de gerechtsdeurwaarder, met de melding dat mijn ex dit bedrag wil hebben,
Wat zou ik doen?
Wat je gemeld hebt schrijf je nu op papier, samen met de bankrek. uitstreksels. Met de geschrifte en bewijzen stap je het gerechtsdeurwaarders kantoor binnen (evt. na afspraak met de desbetreffende gerechtsdeurwaarder) en vraagt aan hem of hij een papier wil opstellen of je eigen papier tekenen dat hij je geschriften ontvangen heeft (getekend voor ontvangst - in dubbel opgemaakt)

Op die wijze heb je al een juridisch sluitend bewijs dat de gerechtsdeurwaarder de juiste papieren heeft ontvangen -> Voorvallen die je niet aanstaan kan je melden bij de nationale kamer van gerechtsdeurwaarders.

Uiteraard kan je een brief sturen zowel naar de Nationale kamer + de betrokken gerechtsdeurwaarder met een vraag waarom hij nog bij U aanbied gelet hij reeds kennis heeft van het bewijs van betaling.

http://www.gerechtsdeurwaarders.be

RR

robert

#3 , 23 mar 2007 08:21

Eerst nazien of de betaling niet te laat gebeurde, en of de indexatie toegepast is.

Reclame

j.demoor

#4 , 24 mar 2007 11:46

Bewijs de gerechtsdeurwaarder EN de tegenpartij dat u voor de maanden jan, feb, maart,de verschuldigde alimentatie betaald hebt.

?Art.1395.Alle vorderingen betreffende...middelen tot tenuitvoerlegging...worden gebracht voor de beslagrechter...Deze vorderingen worden ingesteld en behandeld zoals in kort geding...?(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek 10 oktober 1967).

Indien spijts uw bewijs van betaling toch beslag zou gelegd worden wend u dan ONVERWIJLD tot de BESLAGRECHTER overeenkomstig de bepalingen inzake kort geding,zijnde art.1035-1041 Ger.W..

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Echtscheiding”