ovan, er wordt beter geprobeerd via wettelijke weg de zaak aan te pakken: duurt wel langer, maar is effecitiever én wettig:
- dus ja, telkens weer klacht indien (met het vonnis er bij)
- alle PV's verzamelen: met advocaat alweer de zaak aanhangig maken voor de correctionele rechtbank
- ditmaal de eis formuleren: dat de moeder verplicht wordt tot naleving van vonnis, dat bij volgende overtreding dit feit op haar strafblad komt
- een dwangsom laten uitspreken voor elke niet naleving van het vonnis
- eisen dat de verblijfsregeling omgezet wordt tot 70-30 % (hoofverblijf bij de vader) en referen naar gerechtelijk deskundig verslag.
- eisen dat de volledige gerechtelijke kosten (wegens herhaling van dezelfde feiten: recidive heet dat dan) volledig door dader worden betaald.
Maar als ik je vraag goed less, begrijp ik dat de vader tijdens ZIJN verblijfstijd het kind bij zich haalt? Daar is dan toch niets fout mee?
De moeder moet wel in staat zijn het kind terug te halen in haar wettelijke periode. Al zou ik wel het volgende durven suggeren:
eenmaal het kind bij de papa is, stuurt de papa een aangetekdn schrijven naar de mama met kopij naar het parket (of een andere officiele instantie) waar hij refereert naar
- arrest met de verblijfsregeling
- het vonnis met de correctionele straf
- de PV's van de laatste 8 maanden (dus van de weigeringen het kind mee te geven)
én de vriendelijke doch besliste mededeling: daar de moeder de afgelopen 8 maanden niet in de mogelijkheid verkeerde de verblijfsregeling niet te respecteren, hij voorstelt de gemiste en niet-gekregen wettelijke verblijfstijd toe te voegen aan deze periode. Dat het kind dus nu de toegekende tijd+ de gemiste X maanden bij de papa zal veblijven. Dat daarmee de niet gerespecteerde verblijfsregeling verexcuseerd wordt, de teller weer op nul en de gewone omgangsregeling weer toegepast kan worden.
Ik heb zo'n vermoeden dat op deze manier de papa eigenlijk géén echt misdrijf pleegt... Hij meldt het overigens ook vooraf en hij licht zelf het parket in

Wat denken jullie collega's?