Hallo iedereen,
heeft er iemand ervaring met het volgende :
sinds begin 2009 heb ik voor de rechtbank een verzoekschrift tot alimentatie neergelegd voor mijn kind, dat sinds 2008 100% bij mij woont in het buitenland (met de toestemming van de biologische vader). Die was zelfstandig (met veel zwart geld) en ontving tergelijkertijd een invaliditeitspensioen. Hij is getrouwd, zijn echtgenote werkt en samen hebben ze 2 minderjarige kinderen. Eind 2011 gingen ze beiden failliet (toen werd de uitspraak ook verwacht, hoe toevallig) en later dit najaar wordt er een uitspraak verwacht (Hof van Beroep te A'pen) omtrent de achterstallige onderhoudsgelden en het bepalen van het bedrag + de bijkomende kosten die ik volledig alleen gedragen heb. Ik ontvang als Belgische geen kindergeld waar ik woon, noch uit Belgie uiteraard.
Mijn vragen zijn de volgende :
1) Kan de Rechter de achterstallen en bijkomende kosten kwijtschelden omwille van zijn 'faillissement' in 2011 ?
(Hij was zeker en vast niet failliet toen ik mijn aanvraag startte in 2009).
2) Kan ik rekenen op de DAVO of ben ik verplicht van terug een domicilie-adres te nemen in Belgie om van hun diensten gebruik te kunnen maken ? (dit had ik destijds in 2009 tot en met 2011, nadien niet meer)
3) Kan men zijn volledig invaliditeitspensioen benutten indien men overgaat tot loonsbeslag ?
Alvast dank bij voorbaat voor alle reacties en vriendelijke groet,
een wanhopige Mama