Ik ga er wat aan doen onderhoudsgeld niet betalen

Problemen met onderhoudsgeld ?

Je ex-partner betaalt altijd het onderhoudsgeld.
60%
3
Je ex-partner betaalt onregelmatig het onderhoudsgeld.
40%
2
Je ex-partner betaalde eerst wel en nu al langer dan 3 maanden niet meer.
Geen stemmen
0
Je ex-partner betaalde eerst niet maar nu wel en heeft een openstaande rekening.
Geen stemmen
0
je ex-partner betaalt helemaal niet.
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 5
Anneke_1
Topic Starter
Contacteer: Website

Ik ga er wat aan doen onderhoudsgeld niet betalen

#1 , 02 mar 2007 08:40

Hallo allemaal, ik ben het zat.

Mijn ex heeft nog maar 1 keer onderhoudsgeld betaald voor zijn kinderen en wij zijn al uit elkaar van juni 2003, dus nu ongeveer 3 jaar en 8 maanden.

Diegene die dat ook aan de hand hebben dat hun ex-partner niet betaald voor zijn kind of kinderen, ga eens een kijkje nemen op mijn webside.

Ik rust niet voor dat dat inorde is.

Vul ook de poll in, hoe meer gegevens hoe beter.

Groetjes Anneke
Kijk eens op mijn Website, ik ben het gewoon moe om het slagtoffer te zijn.

3 prachtige dochtertjes en nu ook gelukkig getrouwd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder

#2 , 03 mar 2007 20:01

Bese Anneke,

juridisch gezien zal je allicht een gerechtelijke uitspraak hebben of zoals ze in de rechtbank zeggen "je hebt een titel"

Als de andere die titel niet nakomt, is het aan U om deze titel ten uitvoer te brengen.

Stap eens een deurwaarderskantoor binnen met je uitspraak en vraag welke stappen je allemaal dient te ondernemen.

Verder lees ik dat je het kind niet wenst mee te geven bij niet betalen van onderhoudsgeld. Dit lijkt me heuse kindermishandeling, dus zeker niet doen !! Altijd er voor zorgen dat de kids een goed frequent en regelmatig contact hebben met de vader en volgens mij doe je er niet slecht aan om als het even kan de kids een keer meer te geven als gevonist (vb. als je ergens eens naar toe wenst te gaan, vragen aan papa of hij graag voor de kid's kan of wil zorgen) Op die manier vermijd je dat je in een trechter van moeilijkheden gaat terechtkomen waar niemand beter van wordt (behalve de portomone? van de advocaat)

succes

RR

Anneke_1
Topic Starter

#3 , 03 mar 2007 20:56

Wacht even, zal mijn situatie een beetje beter uitleggen, deurwaarders en weet ik veel wat nog allemaal, ik heb alles geprobeerd om aan dat geld te komen, maar het gaat me hier nu niet alleen om mijn situatie, het gaat over alle situaties, daarmee bedoel ik dat ik het nog helemaal aant uitwerken ben en dat kan nog jaren duren, en ja ik heb het een beetje verkeerd gezecht met de kinderen niet mee geven, dat weet ik, het is mijn bedoeling dat ik alle mogenlijke senario's ga uitwerken en een wet proberen samen te stellen die zowel voor de onderhoudsplichtige als voor de onderhoudgeld ontvangende kan dienen, het is eigenlijk moeilijk uit te leggen maar ik ga het prober aan de hand van een voorbeeld.

de onderhoudsplichtige betaald altijd en komt het kind/de kindjes altijd halen.

Maar wat als, de onderhoudsplichtige zijn job verliest en hij of zij kan het onderhoudsgeld niet volledig te betalen???

Dan moet er gekeken worden wat dat hij of zij normaal moet betalen en wat dat hij of zij nu kan betalen, maar ook naar de leeftijd van de onderhoudsplichtige, is hij of zij nog jong (welke leeftijd dat kan ik er op het moment niet opplakken) dan krijgt die een bepaalde periode dat hij of zij minder moet betalen, na die tijd wordt het opnieuw bekeken, maar wat hij of zij minder betaald moet die nog altijd achteraf betalen als hij of zij terug werk heeft. is die ouder, dan geld hetzelfde, maar ik zeg het je, ik moet het nog uitwerken

zo wil ik voor alle mogenlijke senario's iets uitwerken dat aanvaardbaar is voor beide partijen. en ja het kan nog jaren duren, en ik zal het dan misschien niet meer nodig hebben, maar al die gene die dat dan komen en die hebben een probleem die kunnen er wel op terug vallen.

dat is mijn bedoeling.

hoop dat je het nu snapt wat dat ik bedoel.

Groetjes Anneke
Kijk eens op mijn Website, ik ben het gewoon moe om het slagtoffer te zijn.

3 prachtige dochtertjes en nu ook gelukkig getrouwd.

Reclame

roderidder

#4 , 04 mar 2007 01:42

Als het om onderhoudsgeld voor de kinderen gaat kan de gerechtsdeurwaarder heus erg ver gaan. Zelfs inkomen onder het leefloon kan opgevorderd worden, maar de vraag is wat je daarmee bereikt?

Zorg in de mate van het mogelijke dat de papa terug zin heeft om er wat van te maken en als dat inderdaad die richting uitgaat zal het financiele allicht volgen.

En ja hoor het is niet dat ik totaal geen begrip kan opbrengen als je recht hebt op iets wat erg moeilijk te krijgen is. Het gaat tenslotte om heel wat poen.

RR

Terug naar “Echtscheiding”