alimentatie

peter22
Topic Starter

alimentatie

#1 , 16 apr 2012 16:53

ik ben hier nieuw en heb toch eens een vraagje.

de rechter besliste dat ik 200€ per kind moet betalen aan mijn ex. voor 2 kinderen is dat 400€ ik vind dit veel, ze mag ook het kindergeld houden dat in nu 322€ dus dit is in totaal 722€ voor 2 kinder. de leeftijd van de kinderen is 17 en 15 jaar. en dit met terug werkende karcht van 1 Jan. 2012. vanaf aug. 2011 haden we samen afgesproken dat ik 200€ storten voor de 2 kinderen en mijn ex 100 euro voor de 2 kinderen. dit werd gestort op een kids rek. waar we allebij aankonden en er werd geld afgehaald met de medeling voor wat het diende, van nu schrijf ik ook het geld op de kids rek. en mijn ex neemt het er direct af en schrijf het over naar haar personlijke rek. ik zou graag hebben dat de kids rek. in gebruik blijft zodat ik toch kan zie waar mijn geld naar toe gaat.

kan er mij iemand wat raad geven

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2012 18:34

Staat dat in het vonnis ..... indien niet dient u te storten zoals de rechter heeft beslist.
Indien u niet akkoord gaat kan u steeds een herziening vragen.
Kan u alimentatie niet aftrekken van uw belastbaar inkomen???

peter22
Topic Starter

#3 , 17 apr 2012 13:22

ja dit staat in het vonnis dat ik zoveel moet betalen, maar er is wel geen sprake van de kids rekening door de rechter.

ik denk toch wel dat ik dit kan aftrekken van mijn belastingen, dit hoop ik toch

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 apr 2012 13:34

http://www.elfri.be/juridische-informat ... jn-fiscaal" onclick="window.open(this.href);return false;

en met dank aan

devyldergisela

#5 , 18 apr 2012 09:10

goede morgen,zo een 12 terug ging ik weg bij mijn vrouw ,en we begonnen de scheiding.Ik betaalde haar auto verder af,betaalde zo een 6 maanden bijna alles tot ze eigen job had,en deed echt niet moeilijk.
Ikzelf heb altijd voor het geld gezorgt ,en had enkel een volmacht op onze gezamelijke rekeningen"dacht ik.
Toen ik wegging wou ik ookeen beetje startgeld maar daar kwam ik tot de konclusie dat ik niet aan mijn eigen geld kon!
Toch sprak ik af met haar ,haar nog onderhoudsgeld te betalen ,en bij de scheiding liet ik ook op papier zetten door onze advocaat dit te doen.
Nu 13 jaar later heb ik iengelijk zelf het geld niet om elke week 57 euro aan haar te betalen.
Daar ik een lening lopen heb ,en een huishuur van 600euro te betalen heb.
Zijzelf heeft werk,en woont in een sociale woning.
Mijn vraag is ,kan ik dit geld zo maar stop zetten?? en haar niets meer betalen,ten slotte was dit toen mijn eigen voorstel om haar nog een beetje te ondersteunen.
Op papier staat dat dit terug bespreekbaar moet zijn als ik in pensioen ga,maar dit is nog 4 jaar,kan iemand hier raad geven.

duma

#6 , 18 apr 2012 10:49

Voor een nieuwe vraag, best een nieuw topic openen!

Terug naar “Echtscheiding”