ereloon advocaat

nly92179
Topic Starter

ereloon advocaat

#1 , 26 feb 2012 20:46

Betreft ereloon advocaat :
Ik heb mijn advocaat al verschillende keren (heel veel geld) betaald op basis van urloon voor bewezen diensten.
Kan hij dadelijk aan de hand van het bereikte reultaat , moeilijkheidsgraad extra ereloon vragen.
Ik zit namelijk in een complexe echtscheiding : rechtszaak , heb recht op de terugbetaling van mijn bouwgrond.
Kan mijn advocaat dadelijk een extra ereloon vragen = een percentage van wat de bouwgrond aan de huidige verkoopprijs waard is?
Wij hebben geen kontrakt afgesloten , advocaat heeft mondeling zijn uurtarief en kosten kantoor , verplaatsing doorgegeven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 27 feb 2012 12:06

Normaliter zou deze man naar een vertrouwensband moeten werken met zijn client.
Heeft hij u nergens duidelijk gemaakt dat hij in regie werkt, wanneer hij mondeling zijn uurtarief en kosten kantoor doorgaf?
Zoneen, spreek hem daarover aan! U laat evenmin andere aannemers voor u werken zonder prijsopgave....(?)
Handige documenten voor Personenrecht

Creatief

#3 , 27 feb 2012 12:11

Indien je advocaat per uur ereloon vraagt en zijn onkosten verrekent, dan kan hij geen percentage vragen op de bouwgrond.
Ofwel betaal je een advocaat per uur of heb je afgesproken naargelang het resultaat. Een berekening "tussenin" bestaat niet.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 27 feb 2012 13:57

En wellicht blijven zijn nota's, in eender welk berekening, dezelfde opbrengst nastreven... :-p
Handige documenten voor Personenrecht

octopus

#5 , 12 jun 2012 12:54

"Een berekening "tussenin" bestaat niet."

ik vrees van wel hoor.

Terug naar “Echtscheiding”