De "aanzet" voor de publicatie van deze topic ligt bij een vorige topic: zie "Betekening van vonnis: verkeerde interpretatie"...
Na mijn bezoek aan het bureau voor consultatie en verdediging, waar men mij eerst een pro-deo beloofde, maar men mij nadien wist te vertellen dat mijn inkomen ? 50,00 te hoog lag (jaja, de actieve welvaartstaat), kon ik niet anders dan zelf per aangetekend schrijven de gerechtdeurwaarder aanschrijven, en
- hem vertellen dat er zaken gevorderd worden die ondertussen al wel betaald waren ofwel die niet gevorderd konden worden, en
- hem vragen naar een afbetalingsplan voor de bedragen die weliswaar tegen de geest van het vonnis van de Vrederechter worden gevorderd, maar waartegen ik weinig verweer "in rechte" heb, omdat er geen "schriftelijk" bewijs van bestaat...
Niet tot mijn grote verbazing kreeg ik daar geen enkele reactie op, maar vandaag zat er wel een "aanzegging" in mijn brievenbus: de tegenpartij legt uitvoerend beslag onder derden: met andere woorden: mijn werkgever (De Vlaamse Gemeenschap) moet mijn wedde inhouden totdat de "schuld" is betaald...
Dat IS erg, want het Gerechterlijk Wetboek maakt van de schuldenaar van onderhoudsgelden (en aanverwanten, zoals de hier gevorderde zgn. achterstallige indexatie) een vogelvrije: voor dergelijke vorderingen bestaat er geen "onbeslaagbaar deel", wat betekent dat men de GEHELE wedde gewoon kan/moet inhouden...
Wat het allemaal nog erger maakt, is dat de gerechtsdeurwaarder van de tegenpartij helemaal geen rekening schijnt gehouden te hebben met de opmerkingen die ik hem heb doen geworden EN dat hij terzelfdertijd ook vraagt dat de "normale" maandelijkse alimentatie voor de kinderen van nu af aan ALTIJD zal worden afgehouden van mijn loon...
En nu de vragen:
1? Waar en hoe kan ik verzetten tegen het laten beslag leggen op dat deel van de initi?le vordering dat ofwel reeds betaald, ofwel niet kan gevorderd worden;
2? Hoe en waar kan ik aanvechten dat het maandelijks bedrag altijd rechtstreeks van mijn loon zal worden afgehouden (m.a.w.: hoe kan ik vermijden dat ik niet meer bepaal wanneer ik betaal...)
Jullie suggesties, adviezen enz. zijn meer dan welkom....en als ik mag: zo snel mogelijk aub, want hoewel "ze" blijkbaar iets te laat waren om mijn wedde over januari "af te pakken", weten we allemaal dat februari een ?rg korte maand is...
Spartan
PS: en als er iemand een goede 2de hands auto nodig zou hebben: het zelfde adres !!!!