Wat met de hypothekaire lening? Ex wil niet meer betalen

HHO
Topic Starter

Wat met de hypothekaire lening? Ex wil niet meer betalen

#1 , 03 nov 2011 16:34

Hallo,
Even situatie schetsen.

Mijn ex-vriendin en ik zijn al een 8-tal maanden uit elkaar. Zij is terug bij haar ouders gaan wonen. We hadden wel samen een nieuwbouw woning die nu wel te koop staat en sinds kort verkocht is. Ik woon nog wel in het huis en doe nu de totale afbetaling van de gemeenschappelijke hypotheek van het huis.( 50/50) Zij betaalt dus al 8 maand niet meer voor de hypothekaire lening.
Haar domicilie staat wel nog hier bij mij. De wijkagent is al terplaatse geweest om vast te stellen dat ze hier niet meer woont, maar hedentendaage staat haar domicilie hier bij mij

Enkele vraagjes:
Kan zij dit zomaar stoppen met de afbetaling van de lening? Kan ik de 8 maanden die ik alleen afbetaal voor de helft recuperen
Ook betaal ik verder alle kosten van elek en gas en telefoon. KI heb ik ook betaald. En kan ik eventueel daarvan iets recupereren? Of wat kan ik doen of niet doen?
Wat de de sleutels van het huis dat zij nog heeft?

Alvast bedankt voor de reacties

grts

H

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 03 nov 2011 17:03

Aangezien de hypotheek gemeenschappelijk is moet zij ook verder afbetalen. Voor de tijd dat u alleen in de woning verbleef kan ze wel een halve huishuur vragen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

HHO
Topic Starter

#3 , 04 nov 2011 13:08

Bedankt voor de reactie.

Nog 1 opmerking echter: Haar domicilie staat tot op de dag van vandaag nog steeds hier bij mij.

Wie bepaalt deze huishuur dan?

Reclame

roharro

#4 , 04 nov 2011 13:09

Als haar domicilie dar nog staat dan woont ze daar nog officieel. U moet dan geen halve huur betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Echtscheiding”