Bi-locatie/Co-ouderschap problemen met moeder.

TrsH
Topic Starter

Bi-locatie/Co-ouderschap problemen met moeder.

#1 , 08 okt 2011 12:15

mijn ex en ik zijn nu al een goeie 5 jaar uit elkaar en hadden samen 2 kinderen een zoon en dochter.

na een rompslomp van tijd en papieren zijn we eruit geraakt om een week/week regeling te treffen waar ze intussen al getrouwd geweest was met iemand anders en er ook een kind mee heeft.

nu is dit al een goeie 3 jaar zo met veel problemen als gevolg.

mijn ex (de moeder) heeft 35.000euro schulden en zit nu in een schuldbemiddeling bij een advocaat.
haar maniervan opvoeden laat serieus te wensen over.
enkele voorbeelden...

als snoep krijgen ze een lekker zuiver suikerklontje, gevolg dochter van 6 jaar 2 tanden moeten laten trekken onder verdoving in ziekenhuis.
hun tanden zijn tijdens de week dat ze ginder zijn NOOIT gepoetst.
mevrouw is te lui om te kuisen, je moest eens haar sociale woning zien.
de laatste 6 maanden heb ik ginder 6 nieuwe venten de revue zien passeren die telkens na een week gaan inwonen bij haar en dan weer het biezen nemen om te vertrekken (bijkbaar is ze onmogelijk geworden om mee samen te leven)
intussen woont er weer een nieuweling...

niets maar dan ook niets van papieren raakt ooit in orde (mijn fiscaal voordeel)
hun schoolwerk trekt op de ballen als ze ginder zijn (mevrouw heeft geen tijd om te oefenen/helpen)
hun kleren die ze naar school aandoen komen uit kringloop winkel (op sommige momenten -en dit doet me pijn om te zeggen- zien ze er echt marginaal uit)
als ik ze de vrijdag avond ga halen en ik vraag of ze gegeten hebben ===> ja ze hebben elk 2 prince koeken gegeten.... (zelden deftig voedsel)
in de week slapen ze al 3 dagen bij haar moeder

de laatste 4 weken krijg ik mijn kinderen met hun haar vol luizen, ik los dit op en de week erna krijg ik ze terug vol luizen.

ik geef geen kleren van mij mee omdat ik weet dat ik ze niet terugkrijg of helemaal kapot terug krijg.
mijn zoon van 8 jaar zegt nu al dat hij liever bij mij is dan bij zijn moeder en klaagt als hij terug moet, mijn dochter 6jaar is nog neutraal.
als ze 2 maal per week een douche of bad zien mogen ze al gelukkig zijn.

pas op ik zeg niet dat ze de kinderen niet graag ziet en ze kwaad wil doen of wil kwijt zijn, maar haar manier van opvoeden laat te wensen over, wat voor mij toch ook een groot deel graag zien is.

ik heb haar hier al 1000x over aangesproken maar telkens begint ze te roepen en te tieren dat ik me in mijn eigen huis moet moeien waarna ik een hoop verwijtens krijg en uitgescholden ben voor dikke lul, klootzak, rotzak, smeerlap en dit allemaal terwijl de kinderen erbij staan.

mijn eigen relatie heeft hier ook geen deugd aan want dit brengt de nodige spanningen met zich mee, ben zelfs al naar dokter geweest wegens teveel stress want ik ben er continue mee bezig in mijn hoofd over hoe mijn kinderen later zullen uitdraaien.

ik ben echt ten einde raad, kan ik hier iets tegen doen? is het mogelijk mijn kinderen volledig op te eisen zodat ze enkel nog bezoekrecht krijgt om de 2 weken een weekend?

mvg david

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 08 okt 2011 17:55

David,
Je verhaal is soortgelijk aan vele andere verhalen van posters hier op het forum.
Wellicht zitten er een paar nuttige tips in de topics waar zij hun verhaal in aanhaalden.
Wordt dus even lezen.

Langs de andere zijde dient u te beseffen dat: het niet langer aan u is, om kritiek te leveren op de levenswijze aan uw ex.

Wat overblijft zijn dus uw klachten; op de wijze waarop uw ex de kinderen zou te kort doen.
Voor de rechtbank zal u dat dienen aan te tonen, dus in eerste instantie is het belangrijk om hiervan bewijzen in de hand te hebben.
Vervolgs lijkt het me raadzaam, gezien de moeilijkheden die u verhaalt inzake jullie communicatie, dat:
u een instantie zoekt die: tussen jullie beiden kan bemiddelen.

Het is niet evident om met een beperkt inkomen de kinderen naar behoren te onderhouden, je papierwinkel in orde te houden, en
daarop nog een nieuwe levenspartner te zoeken. U zou kunnen proberen met deze argumenten, haar te overtuigen om:
tot een andere verblijfregeling te komen, tot zij zich uit de nesten heeft gewerkt.

Enige begeleiding in dit gesprek lijkt me alvast op zijn plaats, waar dit probleem via de rechtbank,
anders nog jaren kan aanslepen.... waarvan uw kinderen verder de dupe zullen worden.
Handige documenten voor Personenrecht

TrsH
Topic Starter

#3 , 08 okt 2011 20:14

probleem is dat er met mijn ex weinig te praten valt.

alsook heeft mevrouw 620 euro per maand leefgeld waarvan ze enkel voedsel moet kopen, alle andere kosten worden geregeld door de notaris, huur moet ze bijna niet betalen door haar "situatie"
alsook vind ik het argument "niet evident om met schulden, papieren in orde brengen, kinderen onderhouden enzovoort" maar zwak
maar ieder weekend uitgaan is voor madame geen probleem...?

toen ze haar trouw betaalde met een lening, 2 dure flatscreen TV's op afbetaling, auto op afbetaling, PC + laptop op afbetaling, en weet ik veel wat nog, moest ze er maar aan gedacht hebben dat dit verkeerd ging aflopen.

papieren en kinderen onderhouden zijn nu eenmaal de verantwoordelijkheden van een ouder, als je dit al niet kunt dan vraag ik mij af of je de "titel" ouder wel waardig bent.
ik kan moeilijk geloven dat hier niets kan tegen gedaan worden "gerechtelijk" dan... zelfs het kleinste kind kan van uren ver zien afkomen dat zo'n opvoeding slecht afloopt toch?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2011 22:12

onderzoek door jeugdbrigade bij moeder .....
Pos dossier laten opstellen = problematische opvoedings situatie.

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 09 okt 2011 10:35

ik geef geen kleren van mij mee omdat ik weet dat ik ze niet terugkrijg of helemaal kapot terug krijg.
Bent U in staat om op die beslissing terug te komen want dat lijkt mij geen goede beslissing van U?

RR

lucgescheiden

#6 , 09 okt 2011 11:47

"papieren en kinderen onderhouden zijn nu eenmaal de verantwoordelijkheden van een ouder, als je dit al niet kunt dan vraag ik mij af of je de "titel" ouder wel waardig bent.
ik kan moeilijk geloven dat hier niets kan tegen gedaan worden "gerechtelijk" dan... zelfs het kleinste kind kan van uren ver zien afkomen dat zo'n opvoeding slecht afloopt toch?"

Mss moet je jezelf de vraag stellen of: de situatie verschilt met deze voor de scheiding?
Het lijkt me dat u deze taken steeds alleen hebt behartigd tijdens het huwelijk, en dit nu wenst te hanteren om...

Nogmaals, zoek iemand die met u beiden kan praten, in het belang van het kind.
Via gerechtelijke weg gaat dit jaren duren, en dan kan u inmiddels de goede opvoeding van jullie kind op je buik schrijven.
Wacht je te lang, dan zal de moeder nooit meer bereid zijn om nog tot communicatie te komen!
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”