Scheiding - Onroerend goed verkopen

sixties
Topic Starter

Scheiding - Onroerend goed verkopen

#1 , 06 sep 2011 20:52

Ik woon nu officiëel al 7 maanden gescheiden van mijn man. Samen bezitten we een bouwgrond, waarvoor we nog een lening lopende hebben. De scheiding is nog niet aangevraagd omdat mijn man niet wil. En ik wil liever geen getouwtrek met advocaten en hoop dat hij zal inzien dat de enige goede oplossing een scheiding met onderlinge toestemming is. Als het niet lukt, zal ik na 1 jaar gescheiden wonen, de scheiding éénzijdig aanvragen, via advocaten dan... maar liever niet. Intussen wil ik toch wat info inwinnen. bv ivm de verkoop van die bouwgrond. Momenteel woon ik in een huurhuis en betaal ik netjes iedere maand de helft van de lening terug. Maar natuurlijk zou het voor mij beter zijn om die grond te verkopen en geen lening meer te moeten afbetalen.
Kan ik op de één of andere manier verkopen? Of heeft de man het laatste woord en wordt er niet verkocht zolang hij zijn been stijfhoudt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nieuwestart

#2 , 06 sep 2011 22:07

Om deze bouwgrond te verkopen, kan je een vordering tot uit onverdeeldheidtreding instellen. Dit gaat ook voor de rechtbank met advocaten en dergelijke...
Niemand kan gedwongen worden om in onverdeeldheid te blijven. De kosten van deze vordering tot uit onverdeeldheidtreding vallen (volgens mijn advocaat althans) ten laste van beide partijen.

Je kan natuurlijk ook proberen om naar je ex stappen met hierin de mededeling dat je alles gaat klaarmaken voor een vordering tot uit onverdeeldheidtreding tegen een bepaalde datum, tenzij hij uiterlijk op... een oplossing voor deze bouwgrond geeft, zodat jullie deze kunnen verkopen/een van beide deze kan inkopen.

Zorg in dit geval uiteraard voor voldoende bewijs...

sixties
Topic Starter

#3 , 07 sep 2011 18:15

Bedankt voor je antwoord.
Wat bedoel je juist met "zorg in dit geval uiteraard voor voldoende bewijs..."?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”