Notaris x >> Dit is één v/d meest ophefmakende scheidingszaken van Vlaanderen geweest. De kleine kindjes van welleer hebben reeds een langdurige universitaire opleiding genoten. Heel kort: De moeder was heel bezorgd, vastberaden en de vader notaris van beroep en de kindjes... tja laat het ons houden op verdacht dat ze mishandeld/verwaarloost zijn of waren. Een notaris is in zekere zin een zeer goed betaalde medewerker van het gerecht en kent honderden verhalen van clienten over hun scheiding en scheidingsverloop.
De afloop>> de kinderen werden ouder tijdens de procedurehel en de moeder verloor gaandeweg alle contact met haar kinderen! Dat had ze niet zien aankomen.
Als ik de bijdrage van bezorgdemama lees dan wordt ik treurig. Waarom? Wel omdat het niet eens tussen de lijnen van het bericht te lezen staat dat één ouder de andere ouder wil ontouderen.
Dit is mishandelen/verwaarlozen van een kind. Soms moet dit wel omdat een ouder een dermate groot gevaar is voor het kind dat je als overheid moet ingrijpen.
Als er een dergelijk groot gevaar is moet onze overheid wel ingrijpen, dat mag je als ouder zelf niet doen, maar dat wordt hier wel aangekondigd.
Mijn dochter is helemaal ondervoed, uitgedroogd en met blauwe plekken op haar rug thuisgekomen van haar vader.
...
Graag jullie raad!!!
Wel mijn raad is dat je de vader ondersteunt in zijn zwakke punten en hem bewonderend aanspreekt in zijn sterke punten. Ga samen met hem geduldig aan de slag en bespreek samen de problemen die zich nu voordoen en hoe die te verbeteren. Wat je best niet kan doen is hem afbreken van boven tot onder, waarom niet? Wel dat eindigd allicht hetzelfde als notaris X, verlies van contact met de helft v/d familietak. Een kerstboom voor je dochter met een tekort van vele pakjes... dag-in-dag-uit. Twee nieuwjaarbrieven(+grootouders/peter/meter) vol goede voornemens, bedoeld voor papa en mama (+grootouders/peter/meter) maar in werkelijkheid maar voor één van de twee en de andere voor de vuilbak. Kindermishandeling/verwaarlozing zei U? Met deze een herhaling van mijn oproep...
Zorg dat beide ouders maximaal betrokken blijven bij de opvoeding van je dochter!
Best de dochter morgen meegeven en vraag aan politie of ze bereid zijn om contact op te nemen met de papa om de problemen die zich voordoen te bespreken.
dus vraag ik mij af wat de gevolgen kunnen zijn voor mij en mijn kind
De gevolgen zijn groot en de littekens op de zielen gaan langer mee dan 1 generatie
RR