#10 , 28 aug 2011 18:33
Kinderalimentatie dient niet om een huis af te betalen...
Vanuit mijn neutraal oog lijkt me het voorstel van uw ex bijna goed. Ik zou zelf met alles akkoord kunnen gaan, echter ... u zorgt twee weken voor de kinderen en hij één week, dus zou ik zelf als tegenvoorstel zeggen : op de rekening voor de kinderen komt van uw exman 200 euro en van u 100 euro.
Kinderbijslag kan wél gestort worden op verschillende rekeningen, want als één van uw kinderen bij hem gedomicilieerd staat, zal de kinderbijslag automatisch naar de papa gestort worden. Tegenwoordig kan de kinderbijslag ook op een gemeenschappelijke rekening of kinderrekening.
U zou dus eigenlijk als tegenvoorstel kunnen zeggen:
Aangezien ik voor 2/3 van de tijd zal instaan voor het levensonderhoud van de kinderen kan ik akkoord gaan met : papa stort 200 euro en ik stort 100 euro op de kinderrekening + het volledige kindergeld. Bij tekort aan gelden dienen beide ouders voor 50% bij te dragen. Overschot kan eventueel elke maand op een spaarboekje ? En sowieso moeten beide ouders altijd overleggen voor ze kosten maken
Het geld dat dan uiteindelijk op de rekening staat kan gebruikt worden voor alle kosten ivm de kinderen waarin men overeenkomt (bijv schoolrekeningen, schoolgerief, kledij, hobby, sport, ...)