Herberekening allimentatie of niet?

Jimmy007
Topic Starter

Herberekening allimentatie of niet?

#1 , 06 jul 2011 14:40

Ik ben sinds 2003 gescheiden en heb een co-ouderschapregeling met bi-locatie, 9 dagen bij de moeder en dan 5 dagen bij mij. Het vonnis bepaalde dat ik veroordeeld was om 170€ per kind te betalen, dus 340€ voor beide kinderen. Gezien de co-ouderschapsregeling werd dit gehalveerd naar 170€ voor beide kinderen.
Ik ben een heel correct man, heb nooit moeilijk gedaan en heb altijd op tijd mijn allimentatie betaald + ook nog kledij en schoolkosten. Maar na 8 jaar problemen met mijn ex-vrouw die maar niet over die scheiding heen geraakt, de kinderen nog steeds tegen mij en mijn nieuwe partner opzet, en kinderen die totaal vervreemd zijn van mij door totaal gebrek aan opvoeding van moeders kant zijn wij het beu.
Ik en mijn huidige partner(sinds 7jaar) hebben besloten om volledig te breken met de kinderen, ook geen weekends meer bij ons. Vooral omdat we willen voorkomen dat ze hun ongemanierd gedrag en hun scheldwoorden doorgeven aan onze kleine kinderen. Het komt erop neer dat ik moet kiezen tussen mijn nieuwe partner en kinderen, of mijn ex haar kinderen (want zo zie ik ze tegenwoordig) en dan is de keuze hoe hartverscheurend ook snel gemaakt.

Nu is mijn vraag: geld dat vonnis nog van 2003 nog als ik gewoon 340€(+index) betaal aan mijn ex, of kan zij terug naar de rechtbank stappen om een nieuwe regeling te eisen? Dat zou wel een financiele ramp betekenen want ik verdien een serieus pak meer dan 8 jaar geleden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Zhuzhu

#2 , 06 jul 2011 16:04

mm
Laatst gewijzigd door Zhuzhu op 23 nov 2011 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Carapat

#3 , 11 jul 2011 01:03

Nu is mijn vraag: geld dat vonnis nog van 2003 nog als ik gewoon 340€(+index) betaal aan mijn ex, of kan zij terug naar de rechtbank stappen om een nieuwe regeling te eisen? Dat zou wel een financiele ramp betekenen want ik verdien een serieus pak meer dan 8 jaar geleden.[/quote]

Na 8 jaar is zij toch ook niet armer geworden ????

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jul 2011 11:07

Dat vonnis van 2003 geldt niet meer.

Gelet op de gewijzigde omstandigheden - de kinderen zullen altijd bij haar zijn - kan (zal) uw ex naar de rechtbank stappen en een hoger onderhoudsgeld vragen. Dit wordt berekend op basis van de inkomsten die beide ouders nu hebben.

Terug naar “Echtscheiding”