2 leningen

lizzie
Topic Starter

2 leningen

#1 , 26 mar 2011 15:29

Mijn man en ik gaan scheiden. We hebben een EOT opgesteld waarin mijn man verklaard dat hij onze 2 leningen (1 persoonlijke en 1 autolening) vanaf nu verder alleen gaat afbetalen.
Net zoals onze hypoteeklening (ik verhuis in mei, hij betaalt deze vanaf dan ook alleen af). Is deze verklaring in de EOT wel genoeg?
Wat als hij binnen een jaar zegt dat hij dit niet meer kan betalen? Dan komt toch alles naar mij? Onze scheidingsconsulent zegt van niet omdat dit zo beschreven staat in de EOT. Maar wij hebben toch beide voor deze leningen getekend?
Ergens geloof ik het niet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 26 mar 2011 17:29

Terecht dat u dat niet gelooft. Wat er in uw EOT opgenomen is, is een overeenkomst tussen u en uw man. Voor de bank, met wie u een overeenkomst hebt (aangezien mee getekend), blijft u mee aansprakelijk voor de afbetalingen. Mocht het dus gebeuren dat u door de bank wordt aangesproken om te betalen, bekomt u door de overeenkomst in de EOT een persoonlijke schuldvordering op uw man. U zal uw geld dan bij hem moeten zien te recupereren.

Carapat

#3 , 27 mar 2011 23:05

EOT verloopt toch via de notaris ? Bij de vereffening verdeling zal hij het nodige wel doen om je te ontlasten van die lening, opdat alle verantwoordelijkheid bij de andere partij komt.

Reclame

wanton

#4 , 28 mar 2011 13:59

Lizzie ,

wanneer de EOT is getekend , gaat u met een exemplaar ervan naar de bank. Zij dienen dan de betrokken leningen te wijzigen op naam van uw ex-man alleen , zodat zij weten dat zij bij U niet meer moeten aankloppen. U wordt als mede-ontlener geschrapt.
het is te hopen dat de bank uw ex solvabel genoeg vindt om al die leningen alleen af te betalen. Want anders stellen er zich problemen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Echtscheiding”