uitspraak kortgeding+gevolgen

Yvon
Topic Starter

Re: uitspraak kortgeding+gevolgen

#1 , 07 mar 2011 13:56

als je vrouw het gebruik krijgt van de wagen moet zij er ook de lasten van dragen.
schroef de nummerplaat van de wagen en stuur deze terug naar div of je gaat problemen krijgen
verzekering en nieuwe inschrijving zijn ten laste van haar
ook de verkeersbelasting want nu komt die bij u toe gezien de inschrijving
bedenk: degene die op wie de wagen ingeschreven staat is niet gelijk te stellen met de eigenaar
maar de inschrijver betaalt wel de verkeersbelasting en wordt eerst aangesproken bij een probleem met de politie (begrijpelijk)(stel een ongeval met vluchtmisdrijf...)
ook de verzekering zeg je meteen op, zij moet er een nemen op haar naam
de brandstofkosten, techn controle, onderhoud zijn ten laste van haar
neem nu actie anders ga je een heel dure wagen hebben zonder voordelen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2011 19:43

Verzekering opzeggen en plaat als gestolen melden.

veerle1975

#3 , 07 mar 2011 20:47

Neem contact op met uw verzekeraar en leg de situatie uit.
Normaal is dat binnen de korste keren opgelost als je een goeie verzekeraar hebt.

Reclame

Yvon
Topic Starter

#4 , 13 jul 2011 21:00

maar ze is al weg metwagen, dat is het probleem
ze heeft de woonst verlaten
dan een aangetekend schrijven naar div met de uitleg en verzekering opzeggen

Carapat

#5 , 13 jul 2011 23:10

Neem contact op met uw verzekeraar en leg de situatie uit.
Normaal is dat binnen de korste keren opgelost als je een goeie verzekeraar hebt.
Volledig mee eens ! Plaat afschroeven en andere aangehaalde praktijken : Wat bereik je ermee, wie kloot ge daar mee ? Uw kinderen worden toch rondgereden in dat voertuig ?
Vraag desnoods dat uw advocaat haar langs hare een advocaat het document tekent dat zij instaat voor de lasten.

Carapat

#6 , 13 jul 2011 23:13

Ivm uw fiscaliteit :

Simulatie laten uitvoeren wat het voordeligst is fiscaal co ouderschap of de kinderen volledig ten laste bij de mama
Bij het eerste kan je demaandelijks 200 euro niet inbrengen in uw belastingen, bij het tweede wel

Lucke

#7 , 14 jul 2011 10:47

Co-ouderschap is niet meer dan gemeenschappelijk ouderlijk gezag.
Jij heb nu een verblijfregeling 50/50.

Waarom heb je geen bi-locatie aangevraagd. Dit is verblijfsco-ouderschap met gelijkmatig verdeeld verblijf.

kellytjexxx

#8 , 14 jul 2011 10:48

als ik u was zou ik alles laten veranderen van naam.. mijn ex is vertrokken met mijn wagen en alles stond op mijne naam. ik heb snelheidsovertredingen aangekregen op mijn naam parkeerboetes etc.. en de taks moest ik ook betalen dat heeft zo maanden geduurt tot ik eindelijk mijn nummerplaten terugkreeg. je mag niemand vertrouwen op dat gebied. ondertussen had hij de auto ook verkocht die ik had gekocht voor ik met hem samen was en ik betaalde die ook af.. daar is nu nog een rechtzaak voor bezig want hij heeft iets verkocht wat niet van hem is en de garage waar hij verkocht heeft hebben een auto overgenomen van iemand dat niet de eigenaar is.. zo kan ik ook bijv zomaar iemand zijn auto gaan verkopen en dat kan dus allemaal niet. is zo al 2 jaar bezig allemaal maar uiteindelijk komt alles wel goed zegt mijn advocaat..

lucgescheiden

#9 , 21 jul 2011 15:41

Vreemde topic hier, de helft lijkt gewist.

Kan alleen maar toevoegen dat hier het gebruik van de gezinswagen werd toegewezen door zowel vrederechter als rechter in eerste aanleg.
Dit maakt dat de normale onderhoudskosten van, en de verkeersbelasting voor de wagen ten laste komen van degene die hem gebruikt.
Op wiens naam de wagen, bepaalt niet dat die wagen een persoonlijk bezit is van deze of de andere ouder.
Verkeersovertredingen vormen bovendien wel een persoonlijke schuld.

Wie de factuur van een en ander betaald, kan deze kosten verhalen in de procedure van vereffening die volgt na de echtscheiding.

Kelly's verhaal vormt het bewijs, dat: misdrijven tegen deze wetten, geen deel uitmaken van de echtscheidingsprocedures, echter wel strafrechterlijk zware gevolgen kunnen hebben voor diegene die ze pleegde. Maar zoals haar advocaat het zegt, uiteindelijk komt alles wel goed.
Handige documenten voor Personenrecht

kellytjexxx

#10 , 25 jul 2011 20:09

het is alleen niet gezellig dat je door een ander een heel geloop moet doen en bewijzen ophalen.. maarja ik betaal geen enkele euro meer voor men ex heb al genoeg moeten betalen..

Terug naar “Echtscheiding”