5 jaar aanslepende rechtszaken , gestart door de moeder van mijn oudste dochter omdat het kind "te enthousiast" van een 14 daagse vakantie terug kwam. 3 maanden hield ze haar van ons weg.. Al mogelijk en onmogelijk situaties meegemaakt, meer dan 1 jaar lang dochter niet gezien... veel tamtam moeten maken voordat alles duidelijk werd.... onderzoek van parket bij moeder en dochter wijst uit op psychologishce mishandeling, oudervervreemding...etc.... correctionele vonnis van 6 maand effectief wordt in beroep omgezet naar voorwaardelijk.... hof van beroep heeft onvoldoende tijd om correctionele vonnis te verwerken en rechter heeft de moed niet om oplossing te vinden voor het kind en bestendigd de situatie. weekend om de 14 dagen en 14 dagen in groot verlof...
Ondertussen gaat het steeds slechter en slechter met het kind, vooral opvoeding, school, gezondheid, ....en onderlinge relatie..... moeder blijft destructief tewerk gaan ondanks het naleven van het omgangsrecht. negeert alle communicatie, geen overleg, eenzijdige beslissingen,
Kind verliest in vele zaken normale perceptie en eigen identiteit is er niet......bla bla bla....
to the point:
eind mei 2010: indiening van een verzoekschrift bij Jeugdrechtbank om in eerste instantie om dringende reden uitbreiding omgangsrecht in de vakantie en VOOR 1 september de schoolkeuze te regelen, en gezien de noodlijdende situatie en ter herstelling van de aangerichte schade de omkering van het omgangsrecht in afwachting van een bi-locatie...antwoord: ...eerste zitting 22 sept.

Dan maar in afwachting kortgeding....=> uitstel....blablabla....vakantiezitting....blablabla.....uitspraak 16 sept ????? ????
Vandaag belt advocaat....zitting Jeugdrechtbank van morgen verzet naar Januari 2011.....

Ik val in herhaling maar hoe kan zo'n instelling zich nu "au serieux" noemen?
reden is niet echt duidelijk maar de rechter die normaal de zaak zou moeten behandelen (voor de 3de keer) is er niet en het zou een andere rechter zijn... maar dat is juist wat we goed vinden ...
.... mijn vraag : kan de rechtbank zomaar een zitting die al meer dan 3 maanden (!!!) vastligt verzetten ...3 maand later?