Wij woonden in belgie met de papa van ons zoontje samen , maar wij zijn na een 6 tal jaren toch aan ons einde gekomen .
De rest van mijn familie incl zussen en vader wonen ook in NL. Ik bleef hier zolang we samen waren. nu heeft mijn zus heeft voorgesteld om samen in NL te gaan samenwonen . We hebben een mooi huisje op het oog ondertussen.
Maar ik ben bang , bang voor mijn ex .
Niet fysiek,maar sinds de breuk (we wonen nog steeds samen tot half september ongeveer) gaat het heel moeilijk tussen ons .
Nu dreigt hij met rechters en dure advocaten die ik niet kan betalen etc. Een tijdelijke week / week regeling weigert hij .Hij is nu vanalles aan het verzamelen daar ik 2 keer een auto ongeluk heb gehad (zonder kindje bij !) en dus ook 1 keer een spoed opname . Hij heeft mij vroeger al eens fysiek bedreigd (long story) en ik heb dit toen ook aangegeven (logisch als je terrified bent denk ik ?

Nu , de vraag is : wat zijn mijn rechten nu als moeder? hoe krijg ik het exclusief ouderlijk gezag over hem en zorg ik voor een goede regeling met mijn ex ? Praten lukt echt niet met mijn ex..
Ik wil hem niet afpakken van zijn papa, maar hij dwingt me maatregelen te treffen voor ik me inschrijf in NL .. Ik heb net een goede vakopleiding beeindigt met succes, en heb hierin goede werkzekerheid, de kansen liggen in NL veel beter voor mij , voor de kleine zijn toekomst . .
Ik heb geen autoritaire hulp gevraagd tot nu toe , maar ik ben radeloos en bang dat hij me misschien mijn zoontje probeert af te pakken .
Hoe en met welke bewijzen kan ik wat doen ?
groetjes , T .