Hoe zou ik dit best aan boord leggen.

steve&saskia
Topic Starter

Hoe zou ik dit best aan boord leggen.

#1 , 08 jul 2010 20:37

Mijn ex is van mij weggegaan toen mijn zoontje ( nu bijna 7 jaar) 6 maand oud was.
Wij zijn gescheiden met EOT, en ik zie mijn zoon om de 14 dagen een weekend en de helft van de vakanties.

Nu is mijn ex in die 6 jaar al 4 keer verhuist en m'n zoontje is nu vorig jaar voor de eerste keer veranderd van school omdat mijn ex nu samen woont bij haar vriend in een andere gemeente.

Nu hoor ik van kennissen van haar en ook van mij dat hun relatie enkel maar op de klippen kan lopen want het is niet zoals een echte relatie zou moeten zijn. Vorig weekend werden m'n vrouw de kids en ik uitgenodigd voor een BBQ bij kennissen van ons en van mijn ex die haar ook liever niet zien maar dat doet er nu niet toe. Ook mijn ex haar broer en zijn vriendin waren aanwezig op die BBQ. Klinkt misschien raar maar haar broer heeft ook niet zoveel contact meer met haar aangezien ze het hoog in haar hoofd heeft.

Zij vertelden ons dat mijn zoontje veel rustiger, vriendelijker en handelbaar is bij ons dan dat hij bij mijn ex en haar vriend is. Ook zeiden ze dat hij dikwijls zegt dat hij bij zijn papa wil gaan wonen maar dat wil ik hem niet vragen om te kiezen.
Hij zit nu in het eerste leerjaar en moet dit volgend jaar ook weer overdoen.
Feit is dat m'n zoontje dikwijls al van 's morgens 6h30 in de opvang zit omdat m'n ex moet gaan werken en omdat haar vriend soms ook al vroeg weg is. In school vertellen ze ons dan dat hij soms niet oplettend genoeg is en dat hij moe is.

Ik heb nu laatst gezegd tegen mijn vrouw dat ik als mijn ex nog 1 keer verhuist ik stappen ga zetten om hem bij ons te krijgen maar kan dit??? En hoe leg ik het best aan boord.
Ik als vader heb bij mijn inzien niks van rechten. Feit is dat wij een stabiel gezin hebben en dat m'n zoontje hier ook veel rustiger is. Ik vind het niet kunnen dat m'n zoontje continu moe is als hij op school zit en daardoor zijn jaar moet overdoen. Een kind van die leeftijd heeft zijn slaap meer dan nodig.

Gezien wij zelfstandig zijn en wij pas om 8h beginnen kan m'n zoontje ook veel langer slapen 's morgens en mijn vrouw kan er 's avonds ook weer om nadat de school gedaan is.

Kan er mij misschien iemand helpen en ons vertellen hoe we dit kunnen aan boord leggen????

Alvast bedankt.
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 jul 2010 10:08

“Art.1288...Wanneer nieuwe omstandigheden buiten de wil van de partijen hun toestand of die van de kinderen ingrijpend wijzigen, kunnen de beschikkingen bedoeld in het 2°(=gezag) en het 3°(onderhoudsbijdrage) van het voorgaande lid na de echtscheiding worden herzien door de bevoegde rechter.”(Gerechtelijk Wetboek).

De bevoegde rechter is de jeugdrechter
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”