niet geregistreerde schenking

vermeulenp
Topic Starter

niet geregistreerde schenking

#1 , 17 mei 2010 16:15

sinds ongeveer 1,5 jaar verliet mijn (toekomstige) ex de woning. Door omstandigheden werd de effectieve scheidingsprocedure nog niet ingezet. Alle goederen en de rekeningen werden 1,5 jaar geleden reeds verdeeld. Bij die verdeling werd toen overeengekomen dat de auto ( half jaar oud) bij mij bleef, aangezien die gekocht was met een (net geregistreede) schenkin van mijn aouders naar aanleiding van het overlijden van de vader van mijn moeder. Van die verdeling werd er destijds niets op papier gezet, hoewel ik dit reeds meerdere keren probeerde in het voorbije jaar. Nu is er discussie ontstaan omtrent een zetel, waarvan zij beweert dat die eigendom is van haar ouders, terwijl dat destijds een cadeau was van haar tante (wat ik natuurlijk niet kan bewijzen... maar zij ook niet). Zij 'dreigt' er nu mee om de helft van de auto op te eisen wanneer ik geen 300 euro betaal om die zetel te houden...
Die schenking (20 000 euro) van mijn moeder gebeurde destijds op onze gemeenschappelijke rekening, met enkel de mededeling 'van mama'. Kan zij die helft opeisen, of kan ze dat niet maken. Op hetzelfde moment dat ze de schenking aan mij deden werd er ook een identieke schenking aan mijn zus gedaan.

alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding