alimentatie - veranderde gezinstoestand verzwijgen

Annetje
Topic Starter

alimentatie - veranderde gezinstoestand verzwijgen

#1 , 13 apr 2010 15:59

ff kort de situatie schetsen:

m'n moeder ontving alimentatie voor de 3 kinderen van m'n vader. Samen met mijn vriend ben ik alleen gaan wonen, hierbij was ik nog studente, dus eigenlijk had ik recht op die alimentatie. Maar nooit werd die doorgestort, m'n vader wist niks af van de veranderde situatie en stortte netjes de alimentatie op m'n moeders' rekening. Ik ben dan uiteindelijk studente af maar naar het schijnt krijgt m'n moeder nog steeds alimentatie voor de 3 kinderen, ook hier weet m'n vader niks van de veranderde situatie af, ook is er uiteindelijk maar 1 kind die niet werk. Dus in feite betaalde m'n vader alimentatie die ze eigenlijk niet recht op had.

Nu een aantal jaren geleden had m'n moeder een relatie, echter was ze wel slim genoeg om haar nieuwe vriend een "studio" te laten huren en zelf trok die vriend bij ons in. Is het niet zo dat die alimentatie dan vervalt als er iemand intrekt? Ook al is die relatie na een jaar stuk gelopen en verhuisde hij? Als een getuige dit kan bevestigen dat haar partner daar had gewoond, kan dit geldend zijn om die alimentatie terug te vorderen?

Een dik jaar geleden idemdito, maar was dan wel ingeschreven op haar adres, ook hier liet ze niks weten en incasseerde mooi het geld.

Het beste zal idd een advocaat raadplegen maar wou zo een gedacht hebben wat de mogelijkheden zijn.

ps: en nog iets met Davo en OCMW om 2 maal te incasseren ;)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 13 apr 2010 16:10

ff kort de situatie schetsen: