Ik kan intussen een heel dik boek schrijven met gelijkaardige situaties.Blijkbaar hebben sommige dames van het woord "onderling overleg" geen kaas gegeten, of ze begrijpen het begrip niet goed. Ik veronderstel tegen de kinderen zeggen van "vertel uw vader maar dat ge op zeeklassen vertrekt morgen" niet valt onder de term "Onderling overleg". Niet dat ik het mijn kids niet gun hoor, maar ik ben het een beetje beu dat madam doet alsof alles een evidentie is!! Iemand dezelfde ervaringen????
Mooie tip !!!! in theorie althans.Kan ik je een tip geven die dit soort vervelende situaties wat kan verhelpen?
Hoe had je dat overleg dan graag gezien?Blijkbaar hebben sommige dames van het woord "onderling overleg" geen kaas gegeten, of ze begrijpen het begrip niet goed. Ik veronderstel tegen de kinderen zeggen van "vertel uw vader maar dat ge op zeeklassen vertrekt morgen" niet valt onder de term "Onderling overleg". Niet dat ik het mijn kids niet gun hoor, maar ik ben het een beetje beu dat madam doet alsof alles een evidentie is!! Iemand dezelfde ervaringen????
Zolang er geen duidelijke sancties tegen het niet-naleven van deze informatieplicht gegeven én uitgevoerd worden, zijn dit in sommige gevallen slechts loze woorden.Als de school schermt met een "intern reglement"; dat ze enkel de ouder waar het kind gedomicilierd is alle info moeten toesturen, begaan ze een serieuze fout. Natuurlijk doen ze dit om het zich makkelijk te maken. Maar je kan de directie confronteren met de opgelegde richtlijnen van Ministerie van Onderwijs!
Deze omzedbrief van het Ministerie Onderwijs Vlaanderen omschrijft heel duidelijk de rechten en plichten van de school en de ouders (o.m. in geval van scheiding )
Het is een lange omzendbrief: maar het blokje "informatieplicht"stipuleert toch duidelijk dat informatie verschaffen niets te maken met domiciliering van het kind maar met het co-ouderschap. En de school moet dus aan beide ouders apart alle info doorspelen als één van de ouders daarom vraagt.
Lees de omzendbrief maar eens door: het is zéér uitgebreid.
ook de richtlijnen ivm inschrijven op een school zijn zeeeer itneressant om weten
Tianneke, inderdaad ik zal de woorden "sommige ouders" gebruiken in het vervolg grtnHet zijn niet enkel 'sommige dames' Peterken, ik had liever 'sommige ouders' zien geschreven staan, evengoed zijn er mannen die zich op dezelfde wijze gedragen als de moeder van jouw kids.
Ik begrijp je ergernis, na jaren weet ik dat er bitter weinig tegen te beginnen valt, tenzij de ex eindelijk begrijpt dat het enkel de kids schaadt als hij/zij zich op die wijze blijft gedragen en dat de oude wrok niets constructiefs brengt.