wat als de tegenaprtij niet reageert

Gaby
Topic Starter

wat als de tegenaprtij niet reageert

#1 , 09 feb 2010 12:13

Mijn dochter is officieel gescheiden en heeft een zoontje van 7 jaar.Mijn kleinzoon is de ene week bij de mama en de andere week bij de papa. Nu, is het zo dat de inboedel,lening enz. nog moeten verdeeld worden. De 3'de samenkomt bij de notaris kan tot hiertoe niet doorgaan,omdat de tegenartij nooit reageert. Zowel zijne advocaat niet als hijzelf. Hij heeft wel al schuldbemiddeling aangevraagd en verkregen. Die aanvraag is eigenlijk het enige wat mijn dochter haar advocaat van zijne advocaat gekregen heeft. En die staat vol met dingen die niet met de werkelijkheid stroken. De vriendin van de ex. spreekt niet tegen mijn kleinzoontje. Per toeval deze week gezien, dat ook de kleren die dat ventje aanheeft niet proper zijn. De vriendin zou blijkbaar met een zware depressie zitten. Toen mijn kleinzoon mij zag, moest ik zeker tegen zijn mama zeggen dat het daar niet leuk is,dat hij zijn mama zo miste en haar heel graag ziet. En dat hij daar moet zijn kamer spelen die niet verwarmt is,en alleen maar naar beneden mag komen als zijn papa thuis en hem roept. Dit laatste heeft hij mij al heel dikwijls vertelt. Toen mijn dochter haar ex. met heel wat dingen confronteerde ll.zondag,beweert hij dat zijne advocaat alles al geregeld heeft en ook bij de notaris alles al in orde is, en dat hare advocaat op niks reageert. Mijn dochter belde vanmorgen naar de notaris en die zeggen dus, dat er niks geregeld is want dat ze dus vd tegepartij niks horen. Wat kan er tegen dit alles gedaan worden, want die spelen daar met spelletjes, en ook met een kinderleven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 09 feb 2010 13:03

Dag Gaby,

ik vind het zeer vreemd dit te lezen...
Een notaris is zeker géén bemiddelaar, dus ik begrijp niet dat de notaris hen nog niet naar de vrederechter heeft doorverwezen. Wat de advocaten aan het doen zijn is waarschijnlijk een regeling "in der minne" aan het uitwerken, maar mijn ervaring is dat dit alleen hun ereloon doet stijgen en dat het resultaat uitblijft.

Voor het kind: vraag een maatschappelijk onderzoek via de jeugdrechter.

succes

Gaby
Topic Starter

#3 , 09 feb 2010 14:02

Bedankt Hendrik,

Dat sociaal onderzoek voor mijn kleinzoon, denkt de advocaat dat dit tegen zou kunnen vallen, omdat de ex. nogal goed kan manipuleren en wie hem niet goed kent zo rond zijne vinger kan draaien. Ik had echter al gedacht om via een vertrouwenarts-centrum (ik weet niet de juiste banaming) iets te proberen ondernemen.
En begin het ook al langer hoe meer te denken dat die notaris en advocaten allemaal onder één hoedje spelen,gewoon om het geld uit ons zakken te krijgen.

Reclame

Kiarah

#4 , 11 feb 2010 16:24

Blijkbaar is dit de normale gang van zaken, ik ben ondertussen al meer dan 2 jaar bij mijn ex weg, ben ondertussen al gescheiden, maar van de verdeling vereffening komt er niets in huis. op 2 jaar tijd 3 afspraken bij de notaris gehad (na heel veel aandringen op een afspraak bij de notaris) In november 2009 is er een nieuwe afspraak gevraagd bij de notaris... tot op vandaag, wacht ik nog steeds :( Ik denk niet dat ik ooit aan iets van mijn spullen zal geraken. Mijn ex heeft alles en zal alles blijven hebben ook.

Terug naar “Echtscheiding”