hoi,
het nieuwe jaar is terug in schoonheid gestart, lees: eerste aangetekend schrijven van ex met dreiging tot nieuwe rechtzaak is een feit.
Waar het nu over gaat: in de akte EOT staat dat ik bovenop de alimentatie meebetaal voor de buitengewone kosten waaronder....kledij. Het feit of dagdagelijkse kledij al dan niet buitengewoon is, daar wil ik het niet over hebben. Wat de discussie (nu weer) is, is het volgende: ex koopt voor de kinderen (8 en 11 jaar oud) enkel en alleen merkkledij. Verder ook schoentjes van gemiddeld 150 eur per paar enz. Ik ga daar niet mee akkoord.
Nu staat in de akte ook dat deze kosten moeten geschieden mits overleg, wat dus niet gebeurt: ze doet haar zinnetje en stuurt me wanneer het bedrag voldoende hoog is de afrekening van enkele maanden. Ik had in het verleden de overtuiging dat ik niks hoefde te betalen zolang ze géén overleg pleegde. Fout dus, de beslagrechter zegt dat voor alles overleg plegen niet werkbaar is !!! Ik moet maw betalen voor deze kosten die zij gemaakt heeft (volgens akte, maar dan zonder overleg). De rechter oordeelt dat zij de redelijkheid moet bewaren. Jullie kunnen begrijpen dat zo'n uitspraak weer eens voor miserie zorgt, immers: wat voor u redelijk is kan voor mij onredelijk zijn! Zo dus ook in dit geval. Zij spendeert voor de kinderen een gemiddeld budget van zo'n 2000eur aan kledij per jaar. In een poging om haar duidelijk te maken wat ik redelijk vond, heb ik haar laten weten dat ik voor snobkledij niet verder wens te betalen...ik ga niet dag en nacht werken voor zoiets. Ik vind dat niet belangrijk en wil mijn kinderen een inhoudelijk waardevolle opvoeding geven en daarin investeren en niet anders. Ex is dus in haar gat gebeten hiervoor en begint te dreigen...ze heeft immers een uitspraak van de beslagrechter in handen die in haar voordeel spreekt.
Vraag: in beroep gaan tegen uitspraak van beslagrechter destijds of niet?
bedankt voor jullie inzichten