Wat de vakantieregeling betreft: in de oorspronkelijke akte EOT staat dezelfde regeling week/week, tenzij anders overeengekomen. De eerste jaren hebben we steeds elk 3w de kids bij ons gehad, en de rest verdeeld naargelang het best uit kwam. Sinds 2j leven we echter in onmin, en probeert m'n ex me op alle manier te boycotten, ook op vlak van verlof. Zo weigerde hij zich de afgelopen jaren soepel op te stellen en wou zich in de vakantie ook aan de week/week regeling te houden. Twee jaar terug heeft hij me willen tegenhouden om met de kids op reis te vertrekken, en heeft hij me pas een week op voorhand toestemming gegeven om te gaan, wat zowel voor mezelf en de kids een heel frustrerende periode is geweest. Vorig jaar heb ik me hiertegen proberen 'in te dekken' en vanaf januari al laten weten wanneer ik graag verlof wou hebben. Omdat hij mijn signalen gewoon negeerde, heb ik hem een aangetekende brief gestuurd met de melding dat, als ik tegen een bepaalde datum geen antwoord kreeg, ik er van uit ging dat het in orde was. Zo gezegd, zo gedaan. Wat doet meneer? Twee maand later, nadat mijn verlof al lang was geboekt, zegt hij tegen de kinderen dat ze mogen kiezen met wie ze meegaan, en boekt, toen hij al wist dat de zoon ervoor koos om met hem mee te gaan, een reis in net dezelfde periode! Ik stond met m'n rug tegen de muur, en kon niet anders dan m'n zoon met hem te laten meegaan. M'n zoon is 16 en heeft ASS met agressief gedrag, hem verplichten hem met mij mee te gaan zou gegarandeerd voor heibel hebben gezorgd. De 650€ dat zijn vliegtuigticket gekost heeft was ik kwijt. Ondanks de raadgevingen van m'n avocaat die ik gevolgd had, zei deze 'voor 650€ geen procedure te starten'. En daar sta je dan...
Daarom verkies ik maand/maand om meer 'speelruimte' te hebben wat het boeken van een verlof betreft. Als ik op verlof ga, ga ik meestal bijna 3weken. Is voorgaaande iets waar een rechter rekening mee kan houden?
Wat mij ook enorm tegen de borst stoot (en is niet persoonlijk bedoeld, Astrake) is hoe iedereen het steeds maar blijkt te hebben over de 'rechten' van de vader, maar wat met de RECHTEN van de KINDEREN??? Wat met mijn rechten? Evenals een vader het recht heeft om zijn kinderen te zien, hebben zijn kinderen toch ook het recht om HEM te zien? En hen wordt dat recht ontnomen, maar daar kraait blijkbaar geen haan om, het gaat altijd maar om 'de rechten van de vader'. M'n ex heeft op de 5j dat we uiteen zijn, al 5 verschillende relaties gehad en op evenveel verschillende plaatsen gewoond. De relatie die hij nu heeft, is de eerste relatie waar ook de kinderen zich goed bij voelen. Zoals ik al zei heeft m'n zoon ASS, hij heeft oa heel veel moeite met sociale contacten. M'n ex z'n nieuwe vriendin heeft een zoon van zijn leeftijd, waar hij prima mee overeenkomt. Sinds zij samenwonen, was m'n zoon echt opengebloeid, iedereen zegt dat. Het sociale contact met die jongen deed 'm deugd, maar vroeg ook veel energie van hem, en de week bij mij kon hij dan weer even 'uitblazen'. De situatie was ideaal, het was ook de eerste keer sinds 5 jaar dat ik merk dat mijn kinderen graag naar hem gaan en het goed bij hem hebben,en nu neemt hij hen dat weer af! Terwijl hij wel samenwoont met zijn vriendin en haar 3 kinderen... Welk signaal geeft hij hiermee naar de kinderen? Ik vind dit absoluut geen goeie zaak voor hen. Hoe zit het dan met de RECHTEN van de KINDEREN, vraag ik mij af???
En mijn rechten? Hij beslist dit zomaar, zonder enige vorm van overleg. Van een moeder wordt dan blijkbaar maar verwacht dat ze hier zomaar akkoord mee gaat, ttz, ik heb geen andere keuze. Zelf heb ik momenteel geen relatie, en zie dat voor de toekomst ook niet rooskleurig in. Hoe kan je iemand leren kennen als één avond om de 14d vrij hebt? Ik wil mijn kinderen niet onmiddellijk met een nieuwe partner confronteren, m'n zoon heeft veel moeite met veranderingen, dus ik wil eerst zeker van m'n stuk zijn voor ik m'n kinderen met een nieuwe partner confronteer.
Om maar te zeggen, m'n ex haalt m'n kinderen hun leven en mijn leven overhoop, zonder dat wij vragende partij zijn, het zelf niet willen! en er ook niet eens iets kunnen tegen doen, maar alles wat ik te horen krijg, is over ZIJN RECHTEN! Ik vind dit zo wraakroepend
Bon, dat ben ik ff kwijt
Maar ik ben aan 't afwijken...
Verlof... wie durft?