belastingen

weerde
Topic Starter

belastingen

#1 , 15 dec 2009 12:09

kan er hier iets aan gedaan worden?

een vriendin van me was in 2008 feitelijk gescheiden, maar nog niet officieel.
ze heeft de belastingen laten berekenen op haar inkomsten, ze zou moeten terug trekken.
nu heeft ze de broief gekregen en moeten ze 5000€ betalen.
waarschijnlijk ligt dit aan het hoge inkomen van haar exman.

zij heeft niets van dat geld gezien, daar ze toen feitelijk gescheiden waren.
kan er hier iets aan gedaan worden?
of zal zij de helft moeten betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MSJB

#2 , 15 dec 2009 13:11

heb dit vroeger ook meegemaakt, ben toen gewoon naar belastingsdienst gestapt met vraag voor aparte berekening. Doen ze normaal gezien niet moeilijk over.

Peterken

#3 , 15 dec 2009 13:35

Klopt, een nieuwe berekening laten uitvoeren en is opgelost. Doen ze inderdaad niet moeilijk over.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 dec 2009 13:36

De belastingen gaat niet terugbetalen aan de vrouw als er voor de aanslag nog moet betaald worden. Een afzonderlijke berekening laten uitvoeren zal de vrouw niet verderhelpen, tenzij de man bereid is zijn deel vrijwillig te betalen.

De vrouw kan wel bezwaar indienen, aanvoeren dat ze in 2008 reeds feitelijk gescheiden was en dit bewijzen. De inschrijving in de bevolkingsregisters is maar een vermoeden dat daar fiscaal de woonplaats gevestigd is, maar kan weerlegd worden.

scorpioen

maeva

#5 , 13 jan 2010 16:36

De belastingen gaat niet terugbetalen aan de vrouw als er voor de aanslag nog moet betaald worden. Een afzonderlijke berekening laten uitvoeren zal de vrouw niet verderhelpen, tenzij de man bereid is zijn deel vrijwillig te betalen.

De vrouw kan wel bezwaar indienen, aanvoeren dat ze in 2008 reeds feitelijk gescheiden was en dit bewijzen. De inschrijving in de bevolkingsregisters is maar een vermoeden dat daar fiscaal de woonplaats gevestigd is, maar kan weerlegd worden.

scorpioen

Daar wordt op de belasting geen rekening mee gehouden. Je blijft verantwoordelijk tot de dag dat je officieel gescheiden bent. Bv Je bent officieel gescheiden op 2 september dan blijf je mee opdraaien voor de terug te betalen belastingen van je ex tot op die datum. Het omgekeerde is nt waar. Ik weet waarover ik spreek. Mijn deel werd ingehouden omdat meneer het zijne nt betaalde.

mvg

Terug naar “Echtscheiding”