Bedankt Yvette voor je lief berichtje.
Ja je leest hier wel verhalen over vrouwen die hun kinderen niet willen meegeven, maar weinig over de andere kant van het verhaal.
Ex heeft nooit veel interesse getoond, maar in de eerste jaren toch beduidend meer, hij kwam onze zoon toch elke week 1 dagje halen van 12 tot 17u. Niet veel, maar kom ...genoeg voor alle partijen. Nu komt hij sporadisch eens opdagen, we hebben hem nu al 5 maanden niet meer gezien. Hoe leg je dat uit aan een jongen van 9j, die elke dag bozer wordt op zijn vader wegens het gebrek aan interesse. Het kind twijfelt aan zichzelf!! In zo'n geval kan je alleen maar de andere partij in "slechter" daglicht stellen. Je moet zeggen..." je vader is onvolwassen, hij ziet je graag...maar zichzelf nog liever". Beter dit dan mijn zoon kwetsen. En ja uit zijn eigen ervaringen (dagje per week) weet hij dat zijn vader liever zijn eigen ding doet, zijn eigen geld houdt (uitstapjes, kadootjes zijn teveel)..dan in de vader-zoonrelatie te investeren. Spijtig allemaal. Gelukkig heeft hij een goede stiefvader en goede grootouders...geen gebrek aan aandacht en liefde dus. Maar toch...
op het begin bedek je het gebrek aan alimentatie met de "mantel der liefde", maw beter geen geld, dan geen vader...in het belang van je kind. Je zaagt wel, laat als eens een brief sturen, al dan niet aangetekend ..zonder resultaat. Nu is voor mij de maat vol. Vooral omdat ik pissed off ben omwille van zijn gedrag!! Maar ja... denk dat ik meer kan ophoesten voor ereloon advocate dan hetgeen ik ga ontvangen.. zo ziet het er nu in ieder geval uit.
En voor degenen die loonbeslag onzin vinden...no worries ..het geld is niet voor mij...alleen een aardig spaarcentje voor mijn binnenkort puberende zoon

.