Overspel

Anthe
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overspel

#1 , 04 mar 2025 22:23

Wat als onze bedrijfsadvocate overspel pleegde met mijn man? Is wel al 8 j geleden. Ik heb haar bureau nooit willen inlichten voor mijn 2 dochters, ze zeiden “dat helpt toch niet” maar het ligt mij nog steeds zwaar op mijn maag. Zij heeft de hand gehad in onze scheiding en hem ook raad gegeven en bijgestaan. Volgens mij hoort een advocate dit niet te doen en is er nog zoiets als “vertrouwen” tussen klant en advocate…..

LeenW

#2 , 05 mar 2025 07:52

Inderdaad hoogstens een deontologische inbreuk. U kan er zelf niets meer bij winnen, dit gaat niets aan een eventueel alimentatievonnis veranderen.

eylis

#3 , 05 mar 2025 14:07

Beetje vreemde situatie toch ook: Zij was "uw" bedrijfsadvokate en adviseerde uw (ex)man bij uw scheiding. Wil dat zeggen dat ze bij het bedrijf werkte waar u ook werkte (of is het uw bedrijf?) en daarnaast ook de belangen van u beiden behartigde? Of gaf ze gewoon zomaar wat raad aan uw (ex)man? Tja, dan was er zelfs geen deontologische code vermits u of hij geen klant waren. Overspel staat overigens sinds vorige eeuw niet meer in het strafwetboek. Het is enkel een ernstige reden van huwelijksontwrichting om te scheiden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”