uistel scheiding?

burningstar
Topic Starter

uistel scheiding?

#1 , 25 sep 2009 15:53

Ik ben eind juni voor de 1e maal voor de rechtbank verschenen voor
een echtscheiding in EOT.
Echter hebben wij bij de notaris alle verdelingen laten vastleggen, maar
ik heb toen op alles netjes 'ja' geknikt op de eisen van mijn ex, omdat
ik toen kapot was toen mijn ex wou scheiden.
Nu ik uit mijn depressie kom, realiseer ik me dat ik me heb laten
afzetten. Volgende week moeten we echter voor de 2e keer verschijnen,
en vraag me af wat ik nu moet doen?
Kan ik na de scheiding nog aanpassingen laten doen aan de opstellling van
de notaris? Of moet ik de scheiding stilleggen? Kan dit nog dan? En hoe?

Graag dringende raad!

alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2009 19:27

Na de echtscheiding nog iets veranderen kan enkel als je ex daarmee akkoord gaat. U bent daarvoor dan volledig van hem/haar afhankelijk.

U kan aan de rechtbank vragen de 2de verschijning 14 dagen of drie weken uit te stellen (meer zal niet gaan) en in die periode een wijziging uitwerken die dan aan de rechtbank wordt voorgelegd.

scorpioen

sperwer

#3 , 26 sep 2009 06:32

Na de echtscheiding nog iets veranderen kan enkel als je ex daarmee akkoord gaat. U bent daarvoor dan volledig van hem/haar afhankelijk.

U kan aan de rechtbank vragen de 2de verschijning 14 dagen of drie weken uit te stellen (meer zal niet gaan) en in die periode een wijziging uitwerken die dan aan de rechtbank wordt voorgelegd.

scorpioen

De vraagsteller kan zelfs op de tweede zitting plots van gedacht veranderen en verklaren dat hij/zij niet meer akkoord gaat met de EOT-overeenkomst.
En vragen om de hele overeenkomst te veranderen.

EOT wil nog steeds zeggen dat beide partijen akkoord gaan met elke bepaling en regeling van de echtscheidingsovereenkomst.

Een eenvoudige NEE op de vraag of beide partijen nog akkoord gaan met de echtscheiding zoals ze op papier staat is voldoende om alles terug naar af te sturen.

Na uitspraak kan men onderling zaken veranderen met wederzijdse toestemming, doch men is niet gebonden aan deze veranderingen en er kan door een van beide partijen geëist worden dat men zich aan de EOT-overeenkomst houd.

Na uitspraak kan men ook nog steeds naar de rechtbank gaan om veranderingen aan de EOT te bekomen.
En dan is het aan de rechter om deze veranderingen toe te kennen of niet.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 26 sep 2009 08:47

NIET tekenen zonder met alles akkoord te zijn.

EOT staat voor Echtscheiding Onderlinge OVEREENKOMST.

Duidelijker kan het niet zijn.

Terug naar “Echtscheiding”