In scheiding/ vraag kindjes

Silvie866
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

In scheiding/ vraag kindjes

#1 , 08 jul 2024 05:39

Ik zit met een vraagje.

Ex partner ( opgenomen in Psychiaterie sinds januari, scheiding ingezet in maart.

Ex volgt nu dagtherapie en slaapt dus niet meer in het ziekenhuis nu.
Is ingetrokken bij zijn nieuwe vriendin.

We hebben een eerste zitting gehad, en daar is nog geen regeling voor de kindjes genomen ( baby 7 maanden en kleurer 5j)

4 september hebben we nieuwe zitting.

Nu wil ex dat de kinderen naar daar gaan op weekend, zijn adres staat er niet ( nog steeds bij mij) en mag er ook zijn domicilie niet zetten. Gevolg, alle post, deurwaarders komen nog hier toe.
Hij staat op de wachtlijst van een sociale woning.
Nu is hij er van overtuigd dat hij in september een weekend regeling zal krijgen en de kinderen mag meenemen op weekend naar nieuwe vriendin.
Dat hij iemand anders al heeft, geen probleem we zijn uit elkaar.
Maar mijn dochter van 5 denkt nog steeds dat papa opgenomen is, weet zelfs nog niet dat papa al iemand heeft. Ik hou haar zoveel mogelijk weg van de ‘ situatie ‘ want het is al verwarrend voor mij, laat staan zo’n kleintje nog.

Mijn vraag.. als kinderen op weekend zullen moeten. Moet dit op de plaats waar papa gedomicilieerd is, of mag hij zomaar hun meenemen naar gelijk waar, zonder dat ik weet waar ze zijn, bij wie ze zijn? Mijn kleinste is 7 maandjes nog maar .

Klein weetje.. papa opgenomen wegens drugs, in behandeling voor woede-uitbarstingen, zware vorm van adhd.

Gr sylvie

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2024 20:43

Als er nog geen beslissing is over omgangsrecht kan er weinig gebeuren.
Staat het adres van uw ex- partner nog steeds bij u?
In vorige berichten is toch al aangegeven dat u dat kan laten verwijderen.
En dat u alle post terugstuurt die op zijn naam staat.
Als een GDW bij u nu alles komt opschrijven voor zijn kosten (kan voor ziekenhuis zijn) bent u alles kwijt.
Nog wel rekening houden met gehuwd of niet - en type van huwelijkscontract.
U hoeft kinderen niet lee te geven aan derden en u kan zelf beslissen dat u ze niet alleen bij vader laat. U zorgt er dan voor dat er altijd iemand bij u en de kinderen is en dat ze vader enkel zien onder toezicht van u en een derde.
In principe kan als vader geen contactverbod heeft de kinderen gewoon meenemen ( u kan dat dus ook) gezien er geen regeling is bekrachtigd door gerecht of schriftelijke ondertekende overeenkomst tussen jullie beiden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”