Fianciële regeling kinderen

Voetbalzettie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Fianciële regeling kinderen

#1 , 23 mei 2024 13:34

Beste

Het is al een tijdje dat mijn ex partner (waren feitelijk samenwonend) niet meer alles betaalt voor onze 3 kinderen zoals omschreven staat in het vonnis. Kinderen zijn ook al enkele keren een extra week bij mij geweest om diverse redenen (o.a. vriend die dronken was, auto in panne,...). Ik was daarvoor naar advocaat geweest en er werd een brief opgesteld met wat ik nog terug moest krijgen van mijn ex, ex ging daarmee akkoord en ging het papier ondertekenen. Maar nu krijg ik een mail van haar dat ze er mentaal en financieel volledig door zit en vraagt ze of de kinderen 3 maand continu bij mij mogen zijn tot haar problemen opgelost zijn. Ze zou hiervoor een bedrag van € 250 per maand betalen aan mij, vind ik nogal weinig aangezien het volledige kindergeld (ong, € 800) bij haar komt. Ik kan ook niet alles blijven betalen met 1 loon. Het probleem is als ik dit wil aanvechten ik weer naar de advocaat moet en het mij weer enkele duizenden euro's zal kosten. Het kan toch niet dat ik mee de dupe ben van haar problemen (ik ben zeker al € 3000 kwijt hierdoor). Mijn vraag is dan ook of er een andere oplossing bestaat dan naar advocaat gaan hiervoor?

Alvast bedankt voor uw antwoord

eylis

#2 , 23 mei 2024 18:57

U kan gerust samen een tijdelijke afwijking van het vonnis afspreken. Daar heeft u geen advocaat voor nodig. In deze zaak bent u de sterkste partij omdat de andere ouder u uireindelijk een gunst vraagt. U zet het volgende op papier: dat u bereid bent op haar vraag in te gaan om de 3 kinderen voor 3 maanden uitzonderlijk fulltime bij u te laten verblijven en dat u dan ook de daarbijhorende kosten zal dragen. Dat het voor deze uitzonderlijke periode uiteraard normaal is dat het kindergeld integraal naar u gaat, omdat het kindergeld ook bedoeld is om uitgaven voor de kinderen te financieren.

U besluit uw voorstel met het volgende: Indien de andere ouder niet akkoord kan gaan met uw voorstel op haar vraag, dan blijft uiteraard het vonnis van kracht en blijft de regeling lopen zoals vastgelegd. Meldt ook dat het niet-naleven van het vonnis (zoals reeds voorheen gebeurde) onderwerp kan uitmaken van een veroordeling.

Franciscus

#3 , 23 mei 2024 22:58

U betaalt niets voor de kinderen of is er een co-verblijfsregeling week om week bv?

Reclame

Voetbalzettie
Topic Starter

#4 , 27 mei 2024 16:07

Verblijfsregeling is co ouderschap waarbij we maandelijks elk 100 euro op een kindrekening moeten storten.
Mijn ex partner heeft wel de volledige kinderbijslag, zo'n € 800.

Terug naar “Echtscheiding”