Beste
Het is al een tijdje dat mijn ex partner (waren feitelijk samenwonend) niet meer alles betaalt voor onze 3 kinderen zoals omschreven staat in het vonnis. Kinderen zijn ook al enkele keren een extra week bij mij geweest om diverse redenen (o.a. vriend die dronken was, auto in panne,...). Ik was daarvoor naar advocaat geweest en er werd een brief opgesteld met wat ik nog terug moest krijgen van mijn ex, ex ging daarmee akkoord en ging het papier ondertekenen. Maar nu krijg ik een mail van haar dat ze er mentaal en financieel volledig door zit en vraagt ze of de kinderen 3 maand continu bij mij mogen zijn tot haar problemen opgelost zijn. Ze zou hiervoor een bedrag van € 250 per maand betalen aan mij, vind ik nogal weinig aangezien het volledige kindergeld (ong, € 800) bij haar komt. Ik kan ook niet alles blijven betalen met 1 loon. Het probleem is als ik dit wil aanvechten ik weer naar de advocaat moet en het mij weer enkele duizenden euro's zal kosten. Het kan toch niet dat ik mee de dupe ben van haar problemen (ik ben zeker al € 3000 kwijt hierdoor). Mijn vraag is dan ook of er een andere oplossing bestaat dan naar advocaat gaan hiervoor?
Alvast bedankt voor uw antwoord