de akte getekend, het vonnis is er, onderlinge toestemming... de burgerlijke stand is gewijzigd en dan wil ex de hele handel veranderen...
ik heb het dan over het gedeelte van het 17-jarig kind. dat woonde eerst bij haar pa en wil nu bij ma gaan wonen. reden doet er niet toe.. ma wil de akte laten veranderen... pa betaalde eerst alles, en ma moest enkel de helft van de kosten van bvb bril, dokter en schoolreizen, de buitengewone kosten dus. onderhoudsgeld werd niet betaald, ondanks het feit dat kind altijd bij pa was en geen contact had met ma.
ma eist nu : 150 euro onderhoudsgeld, het kindergeld.
kan ma zomaar de akte laten veranderen? ze wil dit doen via notaris, gaat pa niet akkoord, dan gaan we doodleuk naar de jeugdrechtbank...is het antwoord.
kstel me ook de vraag of pa dan kan zeggen, oke maar dan eis ik deel onderhoudsgeld van het afgelopen jaar ...
dan nog iets, kindlief haalt bij de verhuis naar ma, het halve huis leeg... en dan enkel dinges die vroeger van malief geweest zijn... of waar malief belang aan hechtte... terwijl malief in de akte akkoord ging dat pa de inboedel kreeg.
wat er ook mist zijn de loonbrieven van het afgelopen jaar ( ik vermoed om te laten zien hoeveel alli ze kan vragen)
wat doe je daartegen? kan je klacht neerleggen?