Persoonlijke spullen ex vrouw na feitelijk samenwonen

Bunnywabit
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke spullen ex vrouw na feitelijk samenwonen

#1 , 14 okt 2023 13:51

Geachte lezers ,

Ik en mijn ex vrouw zijn al 7maanden uit elkaar .
Ondertussen hebben we een akkoord ondertekend via de familie rechtbank ivm met kinderen enzovoort .

Sinds juni tot en met vorige week oktober dus is ze al 5 keer terug gekeerd ..

Nu de laatste keer had ze al haar kleren enzovoort mee naar mijn woning waar ze niet meer gedomicilieerd staat maar toen ze opnieuw vertrok liet ze 3/4 van haar kledij achter bij mij.
Ik bracht haar daarvoor op de hoogte en liet haar weten dat ze maar moet meedelen wanneer ze de rest komt ophalen echter krijg ik daar geen reactie op .
Ik ben in mijn ogen geen opslagplaats en wil daarom die kledij wegdoen omdat ze toch reactie heeft nog moeite deze te komen ophalen .

Is dit strafbaar haar kledij weggooien ?

Mvg

Franciscus

#2 , 14 okt 2023 14:38

Waarom brengt ze al haar kledij mee naar uw woning? Of was dat de gemeenschappelijke woning?
Is die woning gemeenschappelijk eigendom (geweest)?
Waarom komt ze 5 maal terug ???

Bunnywabit
Topic Starter

#3 , 14 okt 2023 17:19

Waarom brengt ze al haar kledij mee naar uw woning? Of was dat de gemeenschappelijke woning?
Is die woning gemeenschappelijk eigendom (geweest)?
Waarom komt ze 5 maal terug ???
Het is een huurwoning .. ze verhuisde naar daar en domiciliëring staat ook bij hem nu .
Ze keerde telkens terug omdat haar relatie niet goed loopt met hem zo heeft hij haar de laatste keer fysiek een duw gegeven in bijzijn van mijn kinderen omdat ze haar telefoon terug wilde nemen die hij in beslag had genomen omdat ze geen contact met andere mag hebben. Ze had de relatie opnieuw gebroken en al haar spullen meegenomen.
Mijn vraag is wat met haar kledij nu ?
Mvg

Reclame

Franciscus

#4 , 15 okt 2023 15:18

Best laten staan.
U hebt gezamenlijke kinderen dus moet er op bepaalde tijdstippen toch contact zijn? Reden te over om goederen niet zomaar weg te maken.
Normaal moet (echt) adres van beide partijen bij beiden gekend zijn.

Bunnywabit
Topic Starter

#5 , 15 okt 2023 21:38

Best laten staan.
U hebt gezamenlijke kinderen dus moet er op bepaalde tijdstippen toch contact zijn? Reden te over om goederen niet zomaar weg te maken.
Normaal moet (echt) adres van beide partijen bij beiden gekend zijn.
Ok ik hou de goederen bij mij zal opslagplaats spelen .

Hoofdadres voor de kinderen is bij mij 2de verblijfsadres is bij de mama .

Heb wel nog een vraagje misschien u mij daar ook een antwoord kan op geven ..
Wij hebben in 2018 samen een huurcontract ondertekend voor mijn woning 725 huur toen ze vertrok stonden we 2 maanden huur achter omdat zij de eerste jaren de finalciele kant op haar nam maar dit niet goed deed ondertussen betaal ik al 3 jaar correct de huur maar wel met 2 maanden achterstand ... Nu is ze verhuisd maar ik ben wel opgezadeld met die achterstallige huur en de woning van 725eu die we samen ondertekende .. kan ik huur recuperen aan haar ... Ze is eigenlijk nog altijd medehuurder ?

Mvg

Franciscus

#6 , 15 okt 2023 21:42

Ze staat me op het huurcontract.
Dus kinderen staan ingeschreven bij u ==> groeipakket komt normaliter ook naar u.
Hoe is de verblijfsregeling van de kinderen?

Bunnywabit
Topic Starter

#7 , 05 nov 2023 17:49

Kinderen staan ingeschreven bij mij als hoofdverblijfplaats bij haar als 2de verblijf we hebben een week week regeling voor de kinderen via de rechtbank . En kindergeld moet vanaf januari op een kinderrekening zij krijgt momenteel het kindergeld maar moet de helft doorstorten .

Nu nog een vraag we hebben 5jaar geleden samen het huurcontract ondertekend hier 725 eu huur .. opeens sta ik er alleen voor kan ik haar aanspreken alsnog de huur de delen het huurcontract staat op 2 namen he ..

Mvg

Thomas_A

#8 , 05 nov 2023 17:54

U spreekt van een huurcontract van 5 jaar oud. Is dat voor of na 1 januari 2019?

Toen is het Vlaams Huurdecreet ingegaan, waardoor 1 huurder afzonderlijk kan opzeggen.

Bunnywabit
Topic Starter

#9 , 14 nov 2023 01:15

U spreekt van een huurcontract van 5 jaar oud. Is dat voor of na 1 januari 2019?

Toen is het Vlaams Huurdecreet ingegaan, waardoor 1 huurder afzonderlijk kan opzeggen.
Het huurcontract werd afgesloten op 04/2018
Mvg

Terug naar “Echtscheiding”