#1 , 20 jun 2006 16:12
Al twee jaar ben ik gescheiden, kids verblijven bij mij, en ??n week-end op twee bij de papa, van donderdagavond tot zondag 18u.
Dit verloopt vrij goed, hoewel de oudste (7) niet zo graag meer gaat, en de jongste (4) wel stouter terugkomt. Er is een groot verschil in milieu, leeftijd, interesses, enz tussen ex en mij. Ook drinkt hij veel, wat uiteraard niet aan te tonen is.
In de voorlopige maatregel heb ik te kennen gegeven geen intentie te hebben om te verhuizen, zolang het sociaal onderzoek loopt. Nu ben ik door mijn huisbaas (ik huur) uit de woning gezet, omdat hij die komt betrekken. Het sociaal onderzoek is afgelopen, verslag zou deze week op de rechtbank toekomen.
Mijn enige oplossing momenteel is verhuizen, uiteraard, maar in de buurt van mijn ex blijven kan en wil ik niet.
- de huurprijzen hier zijn ontzettend hoog
- ik heb hier geen vrienden of familie
- ik heb gratis een woning ter beschikken naast de ouders van mijn vriend, vijf km van mijn ouders, maar dus wel 36 km van ex vandaan.
Ik heb dit NIET opzettelijk gedaan, en heb geen andere oplossing. Mijn zoontje heeft het syndroom van Gilles de la Tourette, en heeft naschools begeleiding nodig (logopedie)
Ik kan half-time gaan werken, en de nodige structuur geven aan mijn kinderen. Mijn ex werkt als verhuizer, en heeft zeer onregelmatie uren.
Dit is tijdens heel ons huwelijk zo geweest, en zelfs al had hij dan een dag verlof, nog moest ik de kindjes afzetten en halen van school...
Ik heb schrik voor de uitspraak, want ik weet niet hoe of wat. ik weet enkel dat ik twee jaar geleden niet de intentie had om te verhuizen, ooit wel uiteraard, maar niet NU, alsof ik het doe tegen co-ouderschap...
Kan iemand me raad geven? Ik veronderstel dat de rechtbank "gesloten" is tijdens de zomermaanden? Mag ik in september de kinderen bij mij in de buurt school laten lopen, vermits er dan nog geen uitspraak is, en ze meer bij mij zijn?
bedankt voor uw hulp,