huurwaarborg na echtscheiding

nigel
Topic Starter

huurwaarborg na echtscheiding

#1 , 03 feb 2009 19:30

Ik zit met volgend probleem:

In 2002 heb ik samen met mijn toemalige echtgenote en ikzelf een horecazaak geopend en hebben het huurcontract ondertekend.

In 2003 zijn wij gescheiden door onderlinge toestemming en heb ik de zaak verdergezet met hetzelfde huurcontract. In 2005 heb ik opzeg gedaan en ben met de zaak gestopt.

in 2009 komt de huurwaarborg vrij. Normaal gezien moet ik deze delen met mijn ex gezien beide handtekeningen staan op het huurcontract.

Ik lees echter volgend punt van de notariele akte inzake de regeling van hun wederzijdse rechten:
PUNT G: DEZE OVEREENKOMST KOMT UITDRUKKELIJK TEN TITEL VAN DADING TOT STAND EN ZIJ GEBEURT ONDER DE GEWONE WAARBORGEN IN FEITE EN IN RECHT INZAKE VERDELING. -- DEZE OVEREENKOMST STELT VOLLEDIG EN DEFINITIEF EEN EINDE TUSSEN PARTIJEN AAN ELKE INBRENG, TERUGNEMING, VERDELING, REKENING, VEREFFENING EN EENDER WELK RECHT UIT HOOFDE VAN HET GEMEENSCHAPPELIJK VERMOGEN, ALS AAN ONVERDEELDHEDEN DIE TUSSEN HEN BESTAAN OF ZOUDEN KUNNEN BESTAAN, DE PARTIJEN KOMEN INDERDAAN OVEREEN DAT ZIJ NIETS MEER VERSCHULDIGD ZIJN AAN ELKAAR OF VAN ELKAAR THANS OF LATER NOG IETS KUNNEN EISEN, UIT WELKDE HOOFDE OOK.--

Nu mij vraag: heeft mijn ex nog recht op de helft van de huurwaarborg of steekt punt G van de akte daar nu een stokje voor??

Reeds een dank aan diegene die antwoorden !!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 03 feb 2009 19:55

De echtscheiding maakt geen einde aan de huurovereenkomst! De rechten en plichten die voortvloeien uit die huurovereenkomst binden diegene die de overeenkomst zijn aangegaan.

Indien de huurovereenkomst werd gewijzigd heeft 'U' recht op de waarborg, werd de huurovereenkomst 'niet' gewijzigd dan zal u moeten delen met uw ex.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”