Beste
Ik heb reeds in 2001 voor een eerste keer na jaren van geweld voorlopige regelingen aangevraagd, heb dan onmiddellijk het exclusieve hoederecht over de 2 kinderen verkregen en een klassieke omgangsregeling.
De voorlopige regelingen zijn ondertussen al 3 keer aangepast, bezoekrecht is nu een minimum van 2u per mnd in de bezoekruimte. Mijn grootste zorg is dat de echtscheidingsprocedure nog steeds niet ingeleid is. Ex probeert dit op alle mogelijke wijzen tegen te houden, hij is onlangs voor de zevende keer van raadsman veranderd...
Er is een verleden van geweldpleging, manipulatie en stalking. Ex-partner is ondertussen via correctionele rechtbank al 2 keer veroordeeld, eerste keer in 2002 voor bedreigingen (2 jaar probatie), bijna een jaar geleden voor belaging (8 mnd met uitstel en een probatie van 5 jaar). Hij doet echter gewoon verder met zijn bedreigingen en stalking, ook via de kinderen en zelfs tijdens het begeleid bezoek. Ik leg hier telkens klacht van neer, met zoveel mogelijk bewijsmateriaal, en ben er van overtuigd dat hij hier uiteindelijk wel weer voor zal moeten voorkomen, maar dat is mijn grootste zorg niet...
Ik wil gewoon gescheiden raken...en vraag me af hoe lang hij dit nog kan trekken
noot: ondertussen heb ik het financieel erg krap door gerechtskosten, terwijl ex recht heeft op een pro deo, betaalt ook zijn onderhoudsgeld niet...
groetjes
roos