Herberekening alimentatie bij scheding in NL en wonen in BE

Hoonte
Topic Starter
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

Herberekening alimentatie bij scheding in NL en wonen in BE

#1 , 24 aug 2020 15:23

Ik en mijn ex zijn in 2010 van NL naar BE verhuisd. Ik werk voor de NL overheid in Belgie.
in 2013 is onze relatie gestopt (2 kinderen nu 13 en 10) en zijn wij via NL tussenkomst in 2017 in goede orde gescheiden. De kinderen in co-ouderschap 50/50

Beiden zijn wij in BE blijven wonen.

Sinds 2017 betaal ik partner en kinderalimentatie.
Mijn ex had toch nog geen inkomen maar vond binnen een jaar na onze scheiding werk.
Nu in 2020 heeft ze met haar nieuwe (Belgische) partner een huis gekocht in Belgie. Zij zijn daar nu aan het verbouwen en eerst zal zij daar gaan wonen en later haar partner.

De uitspraak was dus bij de rechter in NL dat ik maandelijks een x bedrag betaal. Nu vraag ik me dus af waar ik moet zijn voor een herziening van de door mij te betalen alimentatie.

Een herberekeningsbureau uit NL wist mij al te melden dat ik in Belgie zou moeten zijn. Heeft iemand advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54

#2 , 25 aug 2020 07:54

Je gaat best eerst naar een advocaat. Als je het zonder wilt, de familierechtbank.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2020 12:12

Gezien kinderen in Be wonen de familierechtbank - afdeling jeugdrechtbank als het enkel over alimentatie kinderen gaat.
Indien ook alimentatie voor ex... dan de gewone familierechtbank.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”