Rechtszaak Bezoekrecht en aanvraag bi-locatie

Lucke
Topic Starter

Re: Rechtszaak Bezoekrecht en aanvraag bi-locatie

#61 , 20 okt 2011 11:54

Gisteren bemiddelingsgesprek nr 5 gehad.
Tevens ook het laatste... bemiddelaar zag het nut van bemiddeling niet meer in.
Moet wel zeggen, ze (de bemiddelaar)heeft echt wel haar best gedaan maar.... helaas!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#62 , 20 okt 2011 13:13

Inderdaad helaas, een gemiste kans om er samen uit te raken op een menswaardige wijze.

Juridisch sterkt dit je vooruitzichten op een, voor jou, gunstig verder verloop van de procedures.
Maar de onmin wordt daarmede alleen maar groter, en wellicht nog verder opgeklopt.

De toekomst van alle gezinsleden wordt daarmede gehypotheceerd.
sterkte!
Handige documenten voor Personenrecht

Lucke
Topic Starter

#63 , 20 okt 2011 13:52

Volledig mee eens lucgescheiden! Is gisteren zelfs duidelijk aangekaart in het gesprek.. maar de mama weigert van haar standpunt af te wijken.

Reclame

lucgescheiden

#64 , 20 okt 2011 14:05

Is maar te zien in hoeverre rechters dit standpunt willen supporteren, maar het blijft een zeer spijtige zaak.

ovan

#65 , 20 okt 2011 23:40

die standpunten zijn een signaal voor mogelijks slechte intenties...de jeugdrechter moet het kind daar tegen beschermen...
maar mocht de wet zijn dat kinderen van bij de geboorte recht hebben op gelijke zorg van beide ouders..dan deden de standpunten van moeder NIKS... en zou zij met zware argumenten moeten komen om dat te doorbreken.
nu moet een papa naar de rechtbank stappen om daar te gaan VRAGEN naar het recht om voor zijn dochter te zorgen. Als hij niet schiet op de moeder uit respect voor het kind...en de moeder doet dat wel..is hij waarschijnlijk een vogel voor de kat.
"Recht is iets krom dat gebogen is"
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Lucke
Topic Starter

#66 , 21 okt 2011 10:19

die standpunten zijn een signaal voor mogelijks slechte intenties...de jeugdrechter moet het kind daar tegen beschermen...
maar mocht de wet zijn dat kinderen van bij de geboorte recht hebben op gelijke zorg van beide ouders..dan deden de standpunten van moeder NIKS... en zou zij met zware argumenten moeten komen om dat te doorbreken.
nu moet een papa naar de rechtbank stappen om daar te gaan VRAGEN naar het recht om voor zijn dochter te zorgen. Als hij niet schiet op de moeder uit respect voor het kind...en de moeder doet dat wel..is hij waarschijnlijk een vogel voor de kat.
"Recht is iets krom dat gebogen is"
Vandaag kort nietszeggend verslag van de bemiddelaar ontvangen (we mogen nog onze bemerkingen geven) alvorens ze het naar de rechter stuurt.

Staat in dat beide, zowel vader als moeder, niet van hun standpunt willen afwijken in het belang van het kind.

Wat een grove leugen!! Heb tijdens het deskundig onderzoek al toegevingen gedaan, ook bij de bemiddeling,..; wat moet ik dan doen, alles naar de zin van de moeder????

lucgescheiden

#67 , 21 okt 2011 11:56

Mijn inziens, kan u in uw bemerkeingen vragen de standpunten samen te vatten, dit voor zowel de startpunten van bij aanvang van de bemiddelig, als deze bij beëindiging. De rechtbank mag toch zicht krijgen op de inspanningen en werkzaamheden van deze bemiddelaar?

Het blijft echter de vraag of: de advocaat van tegenpartij er niet in zal slagen om het verslag van de bemiddelaar in de doofpot te stoppen.
En indien niet; in hoeverre de rechtbank bereid zal zijn om dit verslag in haar beoordeling op te nemen.

Ik zou dus zeker niet alle fiches op deze troef-kaart zetten ...

Lucke
Topic Starter

#68 , 12 mei 2012 16:04

Gisteren uiteindelijk het definitieve vonnis ontvangen.
Heb al dadelijk aan mij advocaat laten weten dat we beroep aantekenen!

Er wordt geen rekening gehouden met het gedrag en acties van de moeder het voorbije 1,5 jaar en wordt blindelings akkoord gegaan met het verslag van de deskundige.
Enkel op gebied van de alimentatie heeft de mama het onderspit moeten delven (en dat was nu wel het minst van mijn zorgen)

Tevens zware fouten neergeschreven in het vonnis zelf door de jeugdrechtbank van Hasselt..

Wordt vervolgt!

ovan

#69 , 12 mei 2012 18:09

dit moet moeilijk voor je zijn Lucke. Aan de ene kant een spel moeten meespelen, waar je eigenlijk niet wilt aan meedoen en aan de ander kant , dochter beschermen, doordat het spel gespeeld wordt. Waak over je kleine meid. Succes!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Lucke
Topic Starter

#70 , 12 mei 2012 19:58

@Ovan,
Had dit al verwacht...
Eén voordeel, week/week vanaf 2014 pakken ze me niet meer af..

Maar dat zelf een rechtbank in een definitief vonnis niet eens wat zinnen op een correcte manier kan overschrijven waardoor ik nu opnieuw ALLE vervoer mag doen.. Dat vind ik erover en getuigd van de amateuristiche aanpak en werkwijze van de rechtbank in HASSELT!!!!!!

Lucke
Topic Starter

#71 , 14 mei 2012 11:24

Vonnis jeugdrechtbank Hasselt:

Vanaf heden:
Oneven weken: van vrijdag 18u tot zondag 18u
Even weken: van donderdag 18u tot vrijdag 18u
Waarbij het kind wordt gehaald en teruggebracht door de vader

Vanaf augustus 2012:
Oneven weken: van vrijdag 18u tot zondag 18u
Even weken: van dinsdag 18u tot vrijdag 18u
Waarbij het kind wordt gehaald en teruggebracht door de vader

Vanaf januari 2014:
Tijdens de even weken van maandag na school (op schoolvrije maandagen om 16u00)tot de daaropvolgende maandag. Vader haalt dan het kind op die maandag aan de school.

Allimentatie: 175 Euro

duma

#72 , 14 mei 2012 11:51

Ik begrijp echt niet dat mensen zo'n uitspraken doen.

1) Waarom moet de moeder niet de helft van het vervoer doen? Zij is nota bene degene die altijd alles heeft tegengehouden en heeft bemoeilijkt. En zij mag als dank op haar lui gat blijven zitten?

2) Wat een onzinnige regeling voor een kind dat naar school gaat! Really? Van donderdag tot vrijdag? En later van dinsdag tot vrijdag? Enig idee hoeveel keer dat mis gaat lopen en die boek of dat schrift nog bij de mama zal blijven liggen?

Het is natuurlijk meer dan hetgene er nu was én die week/week 2014 staat nu op pappier, maar naar mijn persoonlijke mening hebben ze hier geprobeerd van een middenweg te zoeken voor de ouders (wat voor geen van beide ouders trouwens als positief zal worden ervaren. Mama zal't niet graag zien gebeuren en de papa wil uiteraard sneller meer) en is er niet gekeken naar het welzijn van A.

Wat zei je advocaat, Lucke? Gaan jullie in beroep?

Lucke
Topic Starter

#73 , 14 mei 2012 12:40

@duma,
Ik deel jou mening volledig en had het ook zo aangekaart bij de rechter..
Die had en heeft er totaal geen oren naar gehad..
In het vonnis staat letterlijk dat ze deze regeling doorvoeren om de stabiliteit en het belang van het kind te garanderen!!! (Ja watte, met zo een regeling waar je het kind heen- en weer sleurt!)
deze regeling geeft de meeste kansen op een normale hechtingsontwikkeling bij het kind.., gaat het nog verder

Ik heb al doorgegeven dat we in beroep gaan, deze regeling vind ik alles behalve in het belang en welzijn van ons dochtertje!

In het vonnis wordt trouwens geen enkel woord gerept over de moeder, haar gedrag en haar acties van het afgelopen 1,5 jaar... Geen berisping, niets..

ovan

#74 , 25 mei 2012 01:38

Met zo'n vonnis sprong ik een gat ik de lucht.
Zou je echt wel beroep aantekenen?... wat ga je fundamenteel kunnen wijzigen voor 1/1/2014?
Het feit dat er geen berisping instaat , belet het je ook om het te gebruiken als wapen.
Want stel dat het er in zou staan..zou je ex er ook maar één ding van aantrekken?
Misschien verwachten ze ook dat je in beroep zou gaan. En die rechter zou wel is anders kunnen denken over de "intentie" van het beroep.
Blijf openstaan voor dialoog, blijf werken in functie van de bi-locatie die je nu echt in handen hebt.
Blijf waakzaam en het goede voorbeeld geven en neem pas actie als de "andere" over de schreef gaat.
Blijf vasthouden dat niet Justitie in het belang van de kinderen oordeelt en vooral dat het NIKS waard is wat ze oordelen, verspeel je kansen niet. Je hebt nog zoveel troeven in handen en vooral de belangrijkste...de kans om papa te zijn!

succes man.

ovan

roderidder
Contacteer: Website

#75 , 25 mei 2012 19:46

m.b.t. onderhoudsbijdrage. Lijkt mij onredelijk maar zoals je zelf zegt "minst van uw zorgen" dan kun je daar allicht wel overheen zetten.

inzake de verblijfsregeling >> "Rechtszaak Bezoekrecht en aanvraag bi-locatie"
Hiervan ga ik uit dat je bi-locatie vroeg en ... eindelijk ja eindelijk gekregen hebt al is het pas in 2014

Tracht die 2 dingen niet door elkaar te mixen als het niet moet gelet als het enkel over het onderhoudsgeld gaat de vrederechter bevoegd is. Het gevaar bestaat -ondanks dat het nog tot augustus duurt tot er een ietswat redelijke verblijfsregeling zou komen, je het geheel op de helling zet en mogelijks nog jaren moet procederen en nog geen zekerheid hebben of onredelijk uitspraken.

Die afweging is aan U en zeg zeker niet dat je best niet in beroep vb. omdat je nog heel wat verloren tijd zou kunnen inhalen. Gaat niemand in beroep dan zal je vanaf 2014 met zo een regeling de week dat je dochter bij U is je dochter heelvaak ergens heen- en weer mogen/moeten sleuren wetende dat je dochter vanaf dan evenveel bij U is als de moeder. En van 2014 tot de dochter 18 jaar is, kan toch ook een fijne tijd voor je zijn.
Vanaf januari 2014:
Tijdens de even weken van maandag na school (op schoolvrije maandagen om 16u00)tot de daaropvolgende maandag. Vader haalt dan het kind op die maandag aan de school.
RR

Terug naar “Echtscheiding”