ovan,
Hier een video die de kern raakt van je probleem:
http://www.f4j.be/video/061110_Kinderps ... eling1.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie weet sprak Kinderpsychiater Dr. Jan De Corte daar Uw rechter toe want was daar toen ook en zag bekende gezichten.
Verder ben ik deze week naar de Raad van State geweest. Dit verslag is zeer waardevol voor mij en heeft hoge prioriteit, maar geraak niet door mijn werk heen op dit moment.
Raad van State?
http://vaderkenniscentrum.blogspot.com/2011/10/650.html" onclick="window.open(this.href);return false;
verder kreeg ik een mail vanuit het vaderkenniscentrum (Nederland dus)
Ter info hieronder het internet verslag van de voor gisteren aangekondigde wrakingszitting van 1 Nederlandse vader tegen de Zutphense wrakingskamer van de hand van journalist Anne Boer in de Stentor. Vandaag verschijnt een papieren versie in de Stentorkrant.
Radeloze vader wraakt zes rechters
Bron: Stentor - hermesinbox - Inbox - Auteur: door Anne Boer | woensdag 12 oktober 2011 | 19:49
ZUTPHEN/APELDOORN - Zes keer in enkele maanden tijd heeft een 45-jarige 'radeloze vader' uit Apeldoorn rechters gewraakt.
Daarmee beticht hij deze rechters van partijdigheid en vraagt hij om vervanging. Gistermiddag gebeurde dat opnieuw in Zutphen.
De man wraakte toen zelfs de wrakingskamer, die de wraking van een andere wrakingskamer behandelde. Omdat Zutphense rechters over hun collega's zouden moeten oordelen.
Achter dit curieuze feit gaat een persoonlijk drama schuil: de nasleep van een echtscheiding en beslissingen van rechters om - op advies van jeugdzorg en kinderbescherming - zijn twee zonen grotendeels bij hem weg te houden.
De vader - zelf oud-werknemer van justitie, waar hij als kwaliteitsbewaker actief was - beticht de rechters van partijdigheid waardoor hij geen kans krijgt. Ze zouden klakkeloos adviezen van jeugdzorg en kinderbescherming overnemen. Volgens hem staan die adviezen vol leugens en bedrog. Dat zou bijna standaard zijn in dit soort zaken. "Daarom komen vaders soms ook tot dwaze daden", hield hij de rechters voor.
Hij vreest dat hij de strijd om zijn kinderen als verloren kan beschouwen, maar zegt er met zijn kruistocht voor te willen zorgen dat de rechtspraak verandert en alle vaders en moeders die in hetzelfde schuitje zitten het beter krijgen. "In het belang van de kinderen die het echte slachtoffer zijn. En in het belang van de rechtspraak. Ik sta hier voor allen die het vertrouwen in de rechtspleging hebben verloren."
De man vroeg en kreeg daarvoor zelfs een moment stilte, waarbij hij zelf keek naar de ingelijste foto's van zijn zoontjes die hij voor zich op tafel had uitgestald.
Gistermiddag stond de man vooral tegenover de oud-president van de rechtbank in Zutphen, mr. G. Vrieze, die bijna veertig jaar in de rechterlijke wereld werkt. Deze rechter hield de vader onder meer voor dat het aan de partijen tijdens een zitting is om de rechter op het spoor van de waarheid te zetten. De vader betoogde dat hier juist de grootste pijn zit omdat hij eenzaam staat tegenover een blok van Jeugdzorg en Raad voor de Kinderbescherming die alles makkelijk kwijt kunnen. "En omdat ik geen advocaat had die mijn belangen wil verdedigen, lukt het dus niet om mijn bevindingen goed in het dossier te krijgen. "
De wrakingskamer wees haar eigen wraking na een schorsing van vijftien minuten af omdat er anders nooit een einde aan de procedure zou komen.
Uitspraak over twee weken.
RR