Ik ben over de schreef gegaan

pearltjes
Topic Starter

Re: Ik ben over de schreef gegaan

#46 , 19 dec 2015 22:21

waarom doen we dit? omdat ik anders elke keer ruzie heb en ik heb daar een hekel aan...

Nu ook weer, mijn ex heeft na 2 brieven nog steeds de ziekenhuiskosten niet betaald. Daarom stuurt mijn advocaat er op aan om naar de deurwaarder te stappen om het bedrag via die weg te kunnen eisen. Weet je zoiets gaat altijd ten koste van mijn zoon.

Ik wil hem vragen om een wissel in februari, het is chiro kamp in zijn weekend, als ik naar de deurwaarder ga dan heb ik van hem zowiso een neen!

Hoe kan ik deze situatie correct behandelen? Wat als zoontje weer eens niet op kamp mag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pearltjes
Topic Starter

#47 , 20 dec 2015 14:07

Alle dingen die we ondernemen ook al zijn we in ons recht gaat ten koste van ons kindje! alles!

als ik dat doe dan mag ons kindje dat niet, als ik dat doe dan kan mijn kindje die activiteit niet meedoen... Het gaat steeds ten koste van, is het raar dat ik ons kindje niet steeds wil zien wenen?

Ik ben van de week naar de oudercontact geweest, de juf zei me dat hij op is. Hij haalt slechte punten (die eerst heel goed waren) omdat hij er met zijn gedachte niet bij is. Hij haalt dagen van 10/10 en de dag erna vult hij de helft van de oefening niet in omdat hij er niet bij is met zijn hoofd, de dingen die hij heeft ingevuld zijn goed maar op de rest krijgt hij geen punten omdat hij die heeft opengelaten.

Weet je, dit gaat al 6 jaar zo en het gaat ons petje hier te boven, hij gaat vanaf januari naar de psycholoog en ik hoop dat er dan beterschap is.

Maar zolang de papa zijn leven hier een uur bij hem vandaag niet acepteerd en geen moeite wil doen voor hem qua sport en ontspanning en activiteiten op school gaat dit zo blijven. Hij voelt zich niet goed in zijn vel, ik denk dat hij zich voornamelijk door zijn papa en grootouders langs geen kant begrepen voelt...

Jokertje

#48 , 21 dec 2015 20:54

Erg toch allemaal hé,en dit allemaal ten koste van het kind ik zelf heb ook een moeilijke situatie,op school clb ingeschakeld,mijn kind weet wel wat hij wil,maar word jammer genoeg nog niet gehoord!!
Weet voorlopig ook niet wat mij te wachten staat,heb gunstig vonnis,maar de papa wil ook steeds aanpassingen,hij is er dan wel voor zijn zoon maar toch er is altijd wel iets

Reclame

pearltjes
Topic Starter

#49 , 26 dec 2015 15:18

Het recht op wissels zal je niet kunnen eisen, maar wél het recht op het uitoefenen van een hobby en het meegaan op kamp.
de papa kwam ons zoontje gisteren ophalen en was niet van plan om zijn auto uit te komen. Omdat ik nog moest vertellen dat zoontje een longontsteking heeft en dus antibiotica moet nemen heb ik zoontje bij me gehouden en hem een beetje gedwongen uit de wagen te stappen die aan de overkant van de straat staat.

Hij is nu van mening dat we over niets moeten communiceren blijkbaar. Wat heel lastig is he. Moet ik nu zoon zelf bij hem in de auto gaan zetten of zoontje aansturen om de straat over te steken en trek uw plan. Dat vind ik niet kunnen. Kan je je kind niet eens mooi komen ophalen. we moetrn het niet over het weer hebben he....

Ook heb ik gevraagd of zoontje naar chirokamp mag voor een weekend in februari, zijn weekend dus, dit is weer geweigerd.

Hoe kan ik, nu er een verzoekschrift ten zijn vraag is ingediend (we zijn nog aan het wachten opeen datum van de rechtbank) opperen in de rechtbank dat dat un de toekomst mogelijk moet zijn? Hoe vraag je zoiets?

Jokertje

#50 , 26 dec 2015 22:31

Hier werken we met heen en weer schriftje, word wel gelezen,maar niet of weinig antwoord terug,onze zoon word opgehaald bij de grootouders staat zo in het vonnis,door omstandigheden en steeds ruzie te vermijden waar het kind bij is.
Mijn advocaat heeft gezegd dat de papa kan weigeren als er iets in zijn weekend zou plaats vinden,zijn antwoord was,we kunnen zoveel plannen,dat de papa gene tijd meer heeft dan voor zijn kind,natuurlijk kan je onderling akkoord komen voor een wissel,maar spreek uit ervaring nen partner dat steeds dwars ligt is niet leuk,daarom vraag ik niks,zo mist mijn kind ook vele verjaardagsfeest enz...ik laat alles voor de rust en wat past in mijn weekend pikken we mee de rest jammer...

pearltjes
Topic Starter

#51 , 22 feb 2016 11:55

Hier werken we met heen en weer schriftje, word wel gelezen,maar niet of weinig antwoord terug,onze zoon word opgehaald bij de grootouders staat zo in het vonnis,door omstandigheden en steeds ruzie te vermijden waar het kind bij is.
Mijn advocaat heeft gezegd dat de papa kan weigeren als er iets in zijn weekend zou plaats vinden,zijn antwoord was,we kunnen zoveel plannen,dat de papa gene tijd meer heeft dan voor zijn kind,natuurlijk kan je onderling akkoord komen voor een wissel,maar spreek uit ervaring nen partner dat steeds dwars ligt is niet leuk,daarom vraag ik niks,zo mist mijn kind ook vele verjaardagsfeest enz...ik laat alles voor de rust en wat past in mijn weekend pikken we mee de rest jammer...
Ik heb al 4 heen en weer schriftjes gekocht en ze verdwijnen steeds.

Ook heb ik sinds 2 maanden zijn kids ID meegegeven en alweer niet meer terug gezien. Hij vind het niet meer... Maar ik kan wel zorgen voor een nieuw!!

pearltjes
Topic Starter

#52 , 22 feb 2016 14:01

Even een update.

Volgende week gaan we in bemiddeling. Deze is aangevraagd door mezelf. Ik zou dan ook graag duidelijk maken aan de papa dat ik hem respecteer en hem meer wil betrekken in de opvoeding van ons zoontje maar dat dat niet zo simpel is als je steeds NEEN krijgt. Op den duur stopt die communicatie. Het kan er in de wet boek simpel instaan maar daarom is dat het niet in real life.

Ik hoop dat we er samen uitkomen ivm ons zoontje zijn sport en ontspanning.

Ook zou ik het graag hebben over een kinderpsycholoog. Ons zoontje zit in het tweede leerjaar en hij heeft moeite met zijn aandacht in de klas te houden. De ene dag heeft hij allemaal 9 en 10 op de toets en de andere dag een 2 of 3. Dit zijn grote verschillen. We weten van vorig jaar al dat hij daar voor moest oppassen maar we dachten dat het lag aan het feit dat papa na 2 jaar terug ten tonele was. Nu een anderhalf jaar verder geraakt hij minder en minder gefocust op school. Met slechte punten met gevolg.

Ik had graag geweten waaraan dit lag zodat we hem daarin kunnen helpen, heeft hij het er lastig mee dat wat we nu weten. Dat papa terug ten tonele is en hij niet graag gaat? Hij geen match spelen als hij daar is, hij mag niet naar de Chiro, Schoolfeest moet hij in het midden verlaten, verjaardagsfeestjes moet hij missen, geen kamp, Christus koning....

Papa noemt hem DIKZAK, zijn vriendin vraagt hem of hij wel op onze gezinsfoto's durft. Omdat hij te dik is. hierdoor slaat hij op school zijn eten over omdat hij moet afvallen.

Ook oefent papa in het weekend met hem voor school. Super! Maar niet met de leerstof die ik heb meegeef. Wel met de leerstof die hij nog moet gaan krijgen. Dit zonder groot succes dus ons kindje zijn zelfvertrouwen zakt met het weekend dat hij daar is geweest, met als gevolg, Ik kan dat toch niet!

Dit heb ik allemaal niet tegen papa verteld. Ik heb hem wel gevraagd of hij naar de psycholoog mag omdat hij moeilijkheden heeft op school maar hij wil niet. Hij schrijft dan terug dat ik maar meer moet oefenen met hem. Maar daar zit het probleem niet. De leerstof die hij nu leert oefen ik en kan hij ook. Maar hij zit niet met zijn gedachte in de klas. Er is wat aan de hand en ik zou graag weten wat.

Het kan even goed aan ons gezin liggen. telkens als Zoontje iets verteld over papa praat ik de papa goed. Omdat ik wil dat het goed gaat omdat ik wil dat hij graag gaat. Maar ik heb dit ook in een gesprek verteld met de psycholoog en ze verteld me dat dit ook een teken voor hem kan zijn, Ik kan mijn ei thuis niet kwijt. Ik geen kwaad woord over papa te zeggen om toch hem te steunen.

hij verteld dan ooit wel eens van ja ik doe zo graag Chiro en ik wil er nooit mee stoppen...
maarja van papa mag ik niet gaan.
Neen dat is waar zeg ik hem dan maar je mag daar wel paardrijden en dat mag je hier dan weer niet.

Weet je hij zou dan misschien getroost willen worden en horen van Ja dat vind ik ook heel spijtig voor je, ik begrijp je. maar neen ik moet me dan opstellen als 'ik mag nooit iets verkeerd zeggen' terwijl hij met iets zit en het eigenlijk misschien niet eens kwijt kan tegen me...

Ik denk dat we alle twee heel veel zouden kunnen leren over bepaalde situaties. Ik wil hem helpen ik wil volgende week een JA om te kunnen starten met hem. Hij heeft zo weinig zelfvertrouwen...

Jokertje

#53 , 22 feb 2016 16:51

Mss het clb inschakelen,gebeurd hiet ook omdat ik het gevoel had thuis niet alles kwijt te geraken
Deze week onderhoudend gesprek gehad met de zorgjuf en mijn zoon kijkt naar de gesprekken uit hoor,ze ziet het als laat hem maar ventileren,na het gesprek verdwijnen de onrustige nachten

pearltjes
Topic Starter

#54 , 22 feb 2016 17:17

Mss het clb inschakelen,gebeurd hiet ook omdat ik het gevoel had thuis niet alles kwijt te geraken
Deze week onderhoudend gesprek gehad met de zorgjuf en mijn zoon kijkt naar de gesprekken uit hoor,ze ziet het als laat hem maar ventileren,na het gesprek verdwijnen de onrustige nachten
Heb ik daar de toestemming van de papa voor nodig?

Jokertje

#55 , 22 feb 2016 19:26

Nee,ik heb daar op school over gesproken,situatie uitgelegd,en als ze vinden dat er een probleem is word hij uitgenodigd voor een gesprek op oudercontact met clb,vind raar dat school er zelf niet op in springt omdat er duidelijk een probleem is op school,is gratis dus....
Kijken met welk clb de school samenwerkt en bellen

Terug naar “Echtscheiding”