PAS / HAP

roderidder
Contacteer: Website

Re: PAS / HAP

#31 , 03 nov 2011 23:21

Hoelang blijft die denktank vanuit praktisch oogpunt bestaan?
Ben van mening dat je beter een organisatie opzet waarbij fundamenten worden gegoten hoe zo een denktank optimaal functioneert.
Vergeet niet dat er al zo een denktank bestaat waarbij CAW geintegreerd is.

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan

#32 , 03 nov 2011 23:28

...We probeerden hier een denktank in leven te roepen tot een campagne.
Hiervoor wordt opgeroepen om gelijkgezinden samen te brengen...
idd.. stoppen met klagen en zeveren, gewoon eindelijk iets DOEN!
Wie doet mee?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder

#33 , 03 nov 2011 23:30

me myself and I

dat is een finale beslissing

RR

Reclame

lucgescheiden

#34 , 03 nov 2011 23:34

RR ik lees ergens uw uitgangspunt: "wil je het doen, ik hou niemand tegen hé".
Dus indien er al zo'n denktank bestaat: dan ben ik van mening dat je beter deze kennis hier zou aanwenden.
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder

#35 , 03 nov 2011 23:38

Kennis zal "daar" (ovan+RR) aangewend worden. Hier wordt wat mij betreft gedacht aan een organisatie.
We zijn "daar" wat mij betreft al met 2 en logischer wijze moet dat nog groeien.
...We probeerden hier een denktank in leven te roepen tot een campagne.
Hiervoor wordt opgeroepen om gelijkgezinden samen te brengen...
@lucgescheiden
Doe je mee, dan zijn we met 3 die besloten hebben "iets DOEN"

Zijn er nog die meedoen?

RR

lucgescheiden

#36 , 04 nov 2011 13:45

RR wanneer hier ouders proberen uit te pluizen; wat zij zouden kunnen ondernemen, dan
zijn we het stadium van uw finale beslissing reeds 60 jaar gepaseerd.

U meldt het bestaan van een denktank, laat ons dan op zijn minst een link naar deze kennis,
in plaats van ons deze draad volledig opnieuw te laten opnemen.

moekeKV

#37 , 04 nov 2011 14:54

Frusterend vind ik het dat ik dit niet kan uitSCHREEUWEN !
Ik zie mijn kinderen ook niet meer. Ik ben slachtoffer van partnergeweld dat 2 jaar geleden uit mijn woning werd gezet door de rechter die mijn kinderen bovendien aan hem als voogd toewees !! Een van mijn kinderen heeft een jaar lang geen enkel contact met mij gehad, nu komt hij sporadisch (5 keer per jaar 1 uurtje). Mijn jongste zoon heb ik al 9 maanden niet meer gehoord noch gezien.
Zelfs telefoons worden niet beantwoord, GSM-berichtjes niet, Geen enkel contact mogelijk !!
De rechter Hoger Beroep vond het bovendien nodig om te melden dat een # 14=jarige oud genoeg is om zelf te besluiten en dat een verblijfsregeling niet kan opgedrongen worden omdat dat het kind niet ten goede komt#. Bovendien zei hij dat een 2-weeks bezoek zonder overnachting voldoende moest zijn om het #contact niet te verbreken#. In verband met de tiener die een jaar lang geen contact meer had gehad, zei diezelfde rechter bovendien dat ik niet BEWEZEN had dat mijn kind geen contact had gehouden. Hoe kan je dat in godsnaam bewijzen ? Het is OVERDUIDELIJK dat mijn kinderen gemanipuleerd worden door hun psychopatische vader. Er komt geen zinnig woord uit hun. Mijn jongste heeft het OMGEKEERDE van de waarheid aan de rechter gaan vertellen en die WEIGERDE bovendien een onderzoek door een psychiater, zelfs een sociaal onderzoek werd geweigerd. Ik ben totaal verscheurd binnenin van verdriet. Mijn kinderen waren mijn leven en mijn ex doet dit alleen om mij te kraken. Mijn ouders, de ENIGE grootouders die mijn kinderen echt hebben, hebben hun 4 kleinkinderen niet meer gezien sedert zomer 2009 !!
Ik wil echt de media inschakelen, want ik heb zowieso al alles verloren wat mij dierbaar was. En de media is uiteraard maar geinteresseerd als er veel volk bij te pas komt. Dus een optocht met spandoeken voor het Ministerie van Justitie, dat hebben we nodig. IDEEEN aub

lucgescheiden

#38 , 04 nov 2011 15:41

Als het een troost mag wezen, u bent niet alleen die dergelijke onmenselijkheid ondergaat.

Reeds eerder werd op dit forum de link gelegd naar:
http://igvm-iefh.belgium.be/nl/contact/

Het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen
Ernest Blerotstraat
11070 Brussel
Tel: 02/233 41 75
E-mail: [email protected]
Hier kan u individueel klacht neer leggen.

Of deze organisatie voldoende macht en inspraak heeft om wezelijk iets te veranderen, of
zij een zoveelste bliksemafleider vormt voor de discriminatie door procureurs en rechters, dat moet nog blijken.
Deze organisatie in groep de gepaste vragen gaan stellen??
zou de nodige heisa kunnen teweeg brengen (indien voldoende ouders aanwezig)
Graag jullie idee daarover?

ovan

#39 , 04 nov 2011 18:13

...zou de nodige heisa kunnen teweeg brengen (indien voldoende ouders aanwezig)
Graag jullie idee daarover?
ik ben van mening dat dit zeker ondersteunend kan helpen. Maar als losstaande actie is het m.i. een "losse flodder"
je moet een boodschap overbrengen, opnieuw , opnieuw en opnieuw totdat ze het begrepen hebben.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

ovan

#40 , 04 nov 2011 18:28

...De rechter Hoger Beroep vond het bovendien nodig om te melden dat een # 14=jarige oud genoeg is om zelf te besluiten en dat een verblijfsregeling niet kan opgedrongen worden omdat dat het kind niet ten goede komt#. Bovendien zei hij dat een 2-weeks bezoek zonder overnachting voldoende moest zijn om het #contact niet te verbreken#.
Waarom ben ik niet verwonderd? het is KINDERMISHANDELING!..erger nog..DOELBEWUST..en ik hoop echt dat hij het leest en begrepen heeft.

roderidder

#41 , 05 nov 2011 01:34

U meldt het bestaan van een denktank, laat ons dan op zijn minst een link naar deze kennis
http://www.hbvl.be/limburg/70-procent-v ... htoon.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

De Limburgse denktank promote dus het uit huis plaatsen van "daders" op een proaktieve manier (lees eerst uithuis plaatsen vanaf de beschuldiging en dan zullen we later wel een procesvoeren als dat nodig is om te zien of er schuld is ja dan nee.)

U merkt ook ze "bezoekrecht" misbruiken. Immers ook daar zijn wachtlijsten en volk tekort binnen de CAW om de "bezoekouders"* onder curatele de opgelopen schade van het ouderschap op een proffessionele manier, onder bewaking en in een veilige omgeving (lees het is allicht of mogelijk niet veilig waar de "bezoekouder" verblijft) Naast de bezoekouder worden termen gebruikt als de zorgouder (de partner van de andere ouder)
Moeten we doorgaan? ...

Kortom: ja ik smijt met de bloempotten naar het CAW maar acht het tot de mogelijkheden behorende om met hun samen iets te organiseren rondom IFG
CAW, heb ik al meermaals gecontacteerd. Die doen niets... zeggen dat ze onbevoegd zijn.
Heeft de limburge denktank voor Lucke&kid('s) een oplossing bedacht?
Het antwoord is nee.

RR

* terminologie van CAW

lucgescheiden

#42 , 05 nov 2011 03:03

"ik ben van mening dat dit zeker ondersteunend kan helpen. Maar als losstaande actie is het m.i. een 'losse flodder'
je moet een boodschap overbrengen, opnieuw , opnieuw en opnieuw totdat ze het begrepen hebben."

Uiteraard zou het de bedoeling zijn om een boodschap over te brengen.
Minister Joëlle Milquet eens uitvragen wat haar organisatie zoal terzake mocht presteren met haar instituut.
Met de nodige persbelangstelling, zou dit wel even kunnen nazinderen.

Uiteraard dat dit geen 'losse flodder' dient te worden, vandaar dat er immers ideeën worden gevraagd.
Mensen met de nodige kennis (en mogelijk ervaring) om een kruitvat-effect te bekomen.

Maar beslissen om iets te doen, om vervolgens niets te doen lijkt me eerder kolder.

lucgescheiden

#43 , 05 nov 2011 03:32

"ja ik smijt met de bloempotten naar het CAW maar acht het tot de mogelijkheden behorende om met hun samen iets te organiseren rondom IFG"

Wanneer u in uw werk gelooft,
u zich er dag in, dag uit voor inzet,
doch daar vervolgens de mantel wordt voor uitgeveegd.

Gaat u dan nog bereid zijn om met diezelfde persoon samen iets te organiseren?

Mensen blijven mensen, en wat ons tot mensen maakt zijn onze gevoelens,
Wanneer je daar geen rekening mee wil houden, dan
zal je, mijn inziens, ook nooit tot een gezonde samenwerking kunnen komen.

ovan

#44 , 05 nov 2011 03:40

Maar beslissen om iets te doen, om vervolgens niets te doen lijkt me eerder kolder.
idd
Misschien al eens oplijsten van ideeen?

-Optocht Spandoeken Ministerie Justitie
- Vraagstelling aan madame "non"
- petitie al dan niet on line
- collectieve ingebrekestelling
- ...

Vul maar aan

roderidder

#45 , 05 nov 2011 12:38

Alles helpt natuurlijk maar het is een thematiek waar de leed en ellende heel groot is maar het mobiliseren van mensen die er er op een gecoordineerde manier vervolgens een zekere periode en tijd en energie en/of geld willen insteken uiterst moeizaam zal verlopen.

bijvoorbeeld van een idee om de kans van een losse flodder iets of wat kleiner te maken.
- Op zoek gaan naar partners (en sponsors) en samen een project rond een thema (studiedag/symposium/quolloquium/debatnamiddag...) uitwerken en organiseren.
Dit zou vb. kunnen gaan over hoe de school beide ouders op een gelijkwaardige en evenwichtige manier te betrekken bij hun schoolse opvoedingsproject. Zeker als er conflict is.

Actie kan gevoerd worden om vb. media aandacht te trekken dat er zo een erg toegangkelijk event zal plaatsvinden waarbij uiteraard de problemen geduid worden.
De problemen alsook de verschillende visies die al dan niet kunnen bijdragen om tot een beter resultaat voor de kinderen en hun ouders te komen zullen dan ook omschreven zijn op een centraal (aanspreek)punt, een website waar je al je reeds opgedane kennis en ervaring verzamelt die 3 jaar nadien nog terug te vinden zijn voor ieder. Voor de scholen, voor de ouders, voor ... iedereen

Als je slaagt in die opzet dan weet je wat je het jaar daarop te doen staat.

Stel even dat je zou focusen op die meest hardnekkige gevallen dan zie ik niet in waarom bezoekruimte/CAW of andere niet zou willen deelnemen aan zo een debat omdat het niet enkel de school is die met de vervelende situatie geconfronteerd wordt. Geweten is dat er multidiciplinair gestreeft moet worden naar de meest effectieve aanpak en ook dat dit in de praktijk brengen niet zo eenvoudig is juist omwille van de verschillende visies en remedieringsmethoden

Dat is zeker zo voor deze opvoedingsproblematiek (lees kinder-misbruik-mishandeling-verwaarlozing die we maar laten voortduren en niet efficient kunnen/willen aanpakken)

Het spreekt voor zich als je zo een project succesvol wil uitwerken dat je daar maanden of langer mee bezig bent en bovendien die werklast op verschillende schouders moet leggen.

kortom alle ideeen en initiatieven bundelen op een gecoordineerde wijze.

RR

Terug naar “Echtscheiding”